Friday, December 4, 2009

Tanamkan sikap suka membaca dari awal lagi...semoga berjaya....



Dari kecil saya tengok insyirah......dah suka kat buku,peringkat awal ada buku yang kena koyak kat dia buku abangnya (iman)..dia faham ker x faham kami sekeluarga bagi jangan koyak..nanti rosak semua..lama-kelamaan..ada kesan lepastu dah x koyak buku-buku...syukur..umur pada 1tahun setengah.baca buku masuk dalam kotak..dan buat sepah...org umah bising...suruh dia kemas sekali...kemas..dia..takut..arahan tetap arahan..kena ikut..



Tengok tu dah buat sepah yang penting dia ada minat nak tengok buku biar dia jadi ulat buku..semoga sampai kebesar minat kat buku...mintak-mintak...jadilah..



Dia pun dah tahu kat mana buku simpan..dan apa buku yang dia minat....



Buku nie, salah satu yang dia minat..pagi dah cari buku sampai bertaburan buku-buku lain dibuatnya..sebagai seorang kena ler sabar dengan keranah anak-anak.....bukan minda tengah membesar...



Dia buka satu persatu dan mulut bising saya pun tahu apa yang dia cakap...saya apa lagi ya..jer lah..x faham....sebaba masih kecil lagi...



Berdua selalu berebut buku..apa yang abang dia baca dia mesti ambil dari abangnya....abang terpaksa kena mengalah....kalau x mengalah saya terpaksa guna kuasa veto saya ler pulak..bukan apa utk mengajar...



Tu sama tengah tengok...dia yang cerita kat abangnya.....abang dia layang..jer..



Bergambar pun boleh tahan jugak...tengok tu sempat lagi .



Akhir sekali saya bukan apa nak kongsi...saya hendak anak-anak dapat yang terbaik ilmu pengetahuan bak dunia dan akhirat..harus dititik berat...saya hanya merancang hanya tuhan yang menentukan....kalau tak capai ini mesti ada yang tak kena dengan diri kita dulu......Tanamkan sikap suka membaca dari umah lagi..saya kena baca buku sekolah orang tua sebab sekarang saya tengah belajar .....ada ler ...kita mula dulu baru dia orang ikut.....yang baik tu datang dari allah kelemahan datang dari diri saya....kalau ada salah silap tlg betulkan....

3 comments:

  1. mmg kita sebagai mak bapak ni nk yg terbaek utk anak. kalu boleh jaoh lebih baek dari kita sendiri.

    bestnye kau ada anak sepasang, lelaki pompuan. aku punye sume se'spesis' aku! kihkih

    ReplyDelete
  2. wahhh, sampai tonggang tebalik umah nak membaca punya pasal!! hahaha

    ReplyDelete
  3. wah bunganya keren-keren. elok sekali

    ReplyDelete

LinkWithin