Monday, October 31, 2011

Menghadapi banjir di Thailand

Terbaik dari ladang..kreatif....standby....takut tenggelam....

Renault Megane RS Trophy (2012)


yg nie aku x sabar nak beli renault megane trorhy power 260hp 2.0 ... mcm maner nak rasa pakai jugak..power giler nie..



puith ada kuning ada..yg mesti warna kuning mahu angkat oooooo terbaik...

Renault Megane RS Trophy (2012)



Sunday, October 30, 2011

Kenapa Singapura Haramkan Chewing Gum


Rasanya ramai yang dah tahu chewing gum telah diharamkan di Singapura. Cakap pasal chewing gum dan Singapore nie. Ada satu cerita, PM Singapore pegi ke Thailand, dia makan malam dengan raja Siam. Mula-mula diorang makan udang, PM Singapore tanya kat raja siam lepas makan udang, apa orang Thailand buat dengan kulit udang? Raja Siam jawab: “kami tak buat apa.kami buang aje” PM Singapore: “ooo kat Singapore, kami recycle kulit udang Jadik keropok udang, lepas tu kami eksport ke Thailand?”

Lepas tu diorang makan limau plak. PM Singapore Tanya lagi ” Lepas makan limau, apa orang Thailand buat dengan kulit limau?” Raja Siam jawab “kami tak buat apa,kami buang aje” PM Singapore: “ooo kat Singapore, kami recycle kulit limau jadik Jus limau, lepas tu kami eksport ke Thailand”

Last sekali, diorang makan chewing gum, seperti biasa PM Singapore pun Tanya “Apa orang Thailand buat dengan chewing gum yang dah dimakan?” Raja Siam jawab “Kami tak buat apa, kami! buang aje” PM Singapore: “ooo kat Singapore, lepas makan chewing gum, kami recycle jadik kondom, lepas tu kami eksport ke Thailand” Raja Siam plak Tanya: “apa orang Singapore buat dengan kondom selepas digunakan?” PM Singapore jawab:” kami tak buat apa, kami buang aje.” Raja Siam: “ooo kat Thailand, lepas guna kondom, kami recycle jadik chewing gum, Lepas tu kami eksport ke Singapore”

Erk! muka PM Singapore jadik merah padam” dan sebaik saja PM Singapore Balik ke negaranya, dia terus ban chewing gum di Singapore, sampai sekarang! Itulah kisahnya, kenapa chewing gum di-ban kat Singapore.

Perbezaan antara Amerika dan Rusia

pwer gila russia..

Saturday, October 29, 2011

jenis2 moto.. hahaha...

JENIS2 motor :jom baca satu persatu maner yg anda punya
===============
Motor paling moden - Modenas
Motor ada hon - Honda
Motor paling best - Suzuki Best
... Motor paling bahaya - Honda Hurricane
Motor untuk ahli sukan - Yamaha Sport
Motor yang asyik menang - Modenas Jaguh
Motor paling tajam - Honda Blade
Motor untuk menteri - Yamaha Pasola
Motor untuk VIP - Modenas Elit
Motor Red Indian - Tomahawk
Motok raksasa - Ducatti Monster
Motor pandai karete - Kawasaki Ninja
Motor ade class - EX5 Class
Motor satu class - EX5 Class 1
motor macam terminator - Eliminator
Motor bersayap emas - Goldwing
Motor paling lama - Yamaha Lagenda
Motor atas air - Motobot
Motor muat dalam poket - Motorola

hehehe..Motor mana 1 anda guna..?;pSee More


otai2 memang orang takut la kt moto kita ni..haha

Friday, October 28, 2011

Harga Hantaran Kawen..


Nilai Harga Hantaran Kawen..
Rasanya dah ada dlu thread camni.. cari x jumpa plak.. kalo mod jumpa merge kan je..




stujuuuuu dgn ustaz




Laki dan Perempuan bila dipuji..


haha..memang pelik bila lelaki puji lelaki

Thursday, October 27, 2011

Pernah naik motor Harley tak ?

Dua orang pemuda sedang asyik naik kereta, tiba2 sebuah motor Harley Davidson memintas kereta mereka dan penunggangnya berteriak, aloo..bro ! Korang pernah naik harley ke tak ? Dan kemudian meluncur laju.

Hampeh mamat tu ! Baru naik Harley dah sombong ! Kita kejar ! Kata pemuda yang memandu. Jom balas kawannya.

Mereka memecut dan berjaya memintas Harley. Tak lama kemudian, Harley tersebut berjaya memintas lagi, dan penunggangnya berteriak, bro ! Korang penah naik Harley ke tak ? Dan harley itu meluncur laju meninggalkan kereta kedua pemuda itu.

Hampeh ! Hoi ! Berlagak.....eksiden baru padan muka ! Jerit pemuda yang memandu kereta tersebut.

Rupanya di suatu selekoh tajam, Harley tersebut memang kemalangan dan penunggangnya dihempap motor Harley. Setelah tahu yang terlibat itu ialah Harley yang berlagak tadi kedua orang pemuda itu berhenti dan menghampiri penunggang tersebut.

Bro, korang pernah naik Harley tak ??? kata penunggang Harley sambil menahan sakit.

Ha ? Kau ni dah eksiden macam ni pun masih nak berlagak lagi ke ? Apa yang kau nak haa ? Kata salah seorang pemuda itu.
Lalu penunggang Harley itu pun menjawab, maksud aku, aku nak tanya kalau korang pernah naik harley...boleh la bagitau ku kat mana BREK moto nih !

Wednesday, October 26, 2011

Kaedah mencuri kereta pakai surat khabar ??? Bahaya weh

Kaedah Mencuri: Hati-hati Cara Mencuri Kereta Dengan Surat Khabar

Logik ke orang boleh curi kereta dengan menggunakan surat khabar jer??? Ha… Memang logik!!!

Bagaimana?
Lihat lebih details lagi-->

1. Pencuri akan berlegar-legar dikawasan parking kereta untuk mencari mangsa..

2. Setelah menjumpai mangsa, pencuri akan pergi ke kereta tersebut selepas tuan punya kereta pergi dari situ dan dia kemudian melekatkan sehelai surat khabar pada cermin belakang kereta tersebut.

3. Pencuri akan segere lari mencari tempat persembunyian berhampiran dengan kereta.

4. Pencuri akan tunggu dengan sabar kerana habuan sebuah kereta itu memang besar tau..

5. Bila tuan punye kereta datang dan memasuki kereta, pasti mereka akan menghidupkan kereta.

6. Bila mahu keluar dari tempat parking, pemandu akan melihat ada surat khbar yang terlekat pada cermin belakang keretanya itu.

7. Tanpa curiga, mereka akan keluar dan terus kebelakang.

8. Dengan pantas, pencuri terus masuk kedalam kereta, kunci pintu dan LARI!!..

9. Tuan punya kereta hanya sempat menjerit je.. Tu pun tak tahu sama ada menjerit sebab kereta kena curi atau kerana dilanggar oleh pencuri

berhati-hati semasa keluar berseorangan...

Salah Nombor....Kes BERAT.....Pasal RM1juta...

Seorang suami telefon ke rumahnya ketika oustation , dan kebetulan yang
menjawab panggilan telefon adalah seorang orang gaji..

Suami : Hello, selamat petang. Puan ada?

... OG : Selamat petang. Ya, encik boleh saya tolong?

Suami : Siapa ni?

OG : Saya orang gaji kat sini.

Suami : Baru, ke? Sebelum ni saya tak pernah guna orang gaji!

OG : Saya baru je kerja hari ni.

Suami : Oh, yeke. Puan ada kat rumah tak?

OG : Ada, encik, puan tengah tidur. Encik ni siapa?

Suami : Saya suaminya.

OG : La.. sekarang puan tidur dengan siapa pulak ni?

Suami : Apa? Ada lelaki lain yang tidur dengan puan ke?

OG : Ya, encik

Suami : Tak guna!!! (dll. sumpah seranah) Eh, engkau boleh tolong tak?

Nanti saya bagi upah RM1 juta .

OG : Boleh.. apa yang boleh saya tolong?

Suami : Masuk ke bilik kerja saya, ambil pistol dalam laci, lepas tu

tembak mereka berdua.

OG : Saya tembak puan dengan lelaki tu ke encik?

Suami : Ya.

OG : (termenung)

Suami : Macamana? Boleh tak? Kalau tidak saya tambahkan RM1juta lagi.

OG : Baik encik... saya lakukan sekarang.

Suami : Cepat!!! Saya tunggu!

Orang gaji itu kemudian mengambil pistol dan, bang..bang.. bang..

OG : Sudah, encik

Suami : Bagus, sekarang tutup hal ni, engkau buang pistol dalam kolam

renang belakang rumah.

OG : Kolam renang yang mana?

Suami : Yang di belakang rumah!

OG : Tak ada, encik. Di belakang rumah ni tak ada kolam renang!

Suami : Yeke ni?

OG : Iya!

Suami : Ni kan nombor 5097600?

OG : Bukan, encik. Sini 5907600.

Suami : Oh, sori. Salah nombo^__^

Lawak Apek Cina....lain kali sebut biar betul....Apek

Apek : itu potong zaka ada bagut ka ?

Ali : manyak bagut..bila lu potong haa lu punya barang manyak bersih loo..

Apek : ?!! err..saya kawan ada cakap,potong zaka aaahh.. manyak ploblem..

Ali : apa probrem ?

Apek : manyak buang lui..lagi aahh..dia punya performance tatak bagut.. manyak cinang semputloh..... ... ...


Ali : cehh.. apek, lu apa celita.. saya suda lama potong.. apa problem.. bini saya manyak puas woo..

Apek : lu mini puas sama itu potong zaka ka?

Ali : ya la.. bila lu potong aahh.. lagi sedap maen woo.. lu lagi lambat pancut..

Apek : ???!!! err..lu punya 1.3 atau 1.5 ??

Ali : ??!! woi apek cakap baik2 sikit ha.. saya punya 6 incila..

Apek : ??! tiu nia ma.. lu jgn maen2 haa.. mana ada potong zaka 6 inci..

Ali : cilaka apek ni..nah tengok ( bukak sluar tunjuk pale *****..)

Apek : chee sin punya olang..gua tanya baik2 lu tunjuk lu punya ******..

Ali : abis.. lu tarak percaya..saya tunjuk la..

Apek : saya tatak tanya sama lu punya ******.. saya tanya lu pasal itu nasional car.. potong zaka.. molo punya olang..

Ali : aiya.. apek.. lain kali lu sebut betul2 la..kasi susa saja.. bukan potong zaka la.. proton saga..cinabenggggggg btulla...


Tuesday, October 25, 2011

Air Tangan Orang Tak Solat

Gambar Hiasan

Tapi lain pula halnya dengan kita hari ni. Pagi petang, mamak dan pasar malam. Teh tarik satu, roti canai satu. Ada pulak segelintir tukang masak yang tak solat. Kita pun makan bekas air tangan dia. Gelaplah hati kita, sebab tu liat nak buat kerja-kerja yang baik. Hati- hati dengan apa yang kita makan. Betapa beratnya amalan solat ni hatta Allah syariatkan solat kepada Nabi Muhammad melalui Isra’ Mikraj sedangkan kewajipan-kewajipan lain memadai diutus melalui Jibril a.s.

Ketika saat Rasulullah nazak, sempat baginda berpesan kepada Saidina Ali (dan untuk umat Islam), “As-solah as Solah wa amalakat aimanukum”. Maksudnya, “Solat, solat jangan sekali kamu abaikan dan peliharalah orang-orang yang lemah di bawah tanggunganmu..”

Monday, October 24, 2011

berdoa la selagi kita mampu..nescaya ALLAH akan makbulkan setiap doa hamba2nya yg tak putus2 berdoa..



Ya Allah jika rezekiku masih di atas langit , turunkanlah dan jika ada di dalam bumi, keluarkanlah, jika sukar mudahkanlah, jika haram sucikanlah, jika masih jauh dekatkanlah

Saturday, October 22, 2011

Kenapa kena test dulu belum kahwin?

Sejak akhir-akhir ni banyak berita kes-kes buang bayi, tangkap basah dan kekasih terlanjur tanpa paksa rela. Perkara awek-awek Melayu senang diajak ke bilik tidur dah menjadi perkara biasa terutamanya kat bandar-bandar besar macam KL. Jadi persoalannya kenapa awek-awek Melayu sekarang mudah sangat tergoda dan ternoda ni?

Nak kata ilmu agama kurang, tapi kebanyakkan semua tahu zina itu hukumnya HARAM. Nak kata ibu bapa tak jaga anak baik-baik, tak lah juga sebab ibu bapa mana yang rela nak-anak gadis mereka berzina. Nak kata berita awek-awek yang ditipu kekasih setelah mengandung... banyak gak kat newspaper, blog paling tak pun kat tabloid.

Bukan nak salahkan perempuan saja sebab kalau lelaki tak ada, tak jadi le perkara ni cuma kat mana dah letak maruah dan harga diri seorang perempuan?. Takkan kena "ayat" sikit dah cair meleleh?. Bukan ke biasanya perempuan mempertahankan diri mereka dari perkara ni tapi sekarang dah jadi lain. Senang sangat diusung. Ye lah, kalau lelaki ayat pun, kalau perempuan tak nak.. tak menjadi kan?.. kalau tak jadi kes rogol pulak. So mana silapnya. Apa kata awek2 atau kata2 geng2 semua.

Kenapa mesti kena "main" sebelum kahwin?!

Apa kata survey?

Friday, October 21, 2011

sori bos...LUPA bawak lesen ...

baru je nak race...dah kna cekop....haaaa.....adohhh baru je nak dpat rm5000...adoh yai...

Polis USA VS MALAYSIA

hahahahaahaha...

abam polis menangis kene cucuk..

Generasi Baru Perodua Viva Berdasarkan Rekabentuk Daihatsu A-Konsep 2011


Daihatsu A-Konsep…? Itulah konsep yang akan digunakan pada Perodua Viva akan datang. Daihatsu A-Concept telah pun dipersembahkan pada showcase di Indonesia pada awal tahun lalu.

A-Konsep telah dibangunkan bersama pakar dari Indonesia dengan sokongan teknikal daripada Daihatsu Jepun. Mengenai A-Konsep yang dibawa ia adalah berbeza iaitu sedikit besar berbanding A-Konsep yang biasa dilihat.

Bayangkan jika A-Konsep ini dibawa masuk oleh Perodua dan dilaksanakan pada Perodua Viva generasi akan datang. Adakah ianya menarik…?

Thursday, October 20, 2011

Duyong terdampar bersama anak


Kisah di kedai emas..hehehe

Ketika di dalam kedai emass,

kat satu kedai emas, ade sorg pmpuan terkentut ketika menonggeng melihat cincin.
dy tersipu2 malu dn melihat skliling dn perasan ada promoter kt blakangnye..

promoter tu tnya la 'bleh sy bntu?'

pmpuan tu anggap prmter tu x dgr la dy kentut jd dy jwb 'brapa hrga cincin ini?'

promoter: 'klau tgk pon puan bleh terkentut, sy pasti puan akn terberak bila tau harganya'.. - sekadar hiburan ptg2..

tertekan sangat abang ni

Aku tak tahu nak post mana,tapi sini mungkin sesuai

Wednesday, October 19, 2011

Hahahaha. Kantoi! Kantoi!

gambar hiasan

Thread ni maybe x lawak. Tp layan je ye

Sepasang pakwe-makwer tengah memandu di highway ayer keroh telah di tahan polis….
pakwer : ada apa masalah encik ?

polis : anda di dapati memandu melebihi 110km
pakwer : mana ada encik,saya cuma pandu dalam 100km jer…mungkin meter saya rosak kot..
makwer : abang tak baik tipu polis tue…tadikan abang pandu lebih dari 150km…
polis : saya juga akan saman encik kerkenaan lampu brek encik tidak berfungsi…
pakwer : yeker lampu brek saya tak berfungsi? saya tak perasaan encik…minta maaf,nanti saya betulkan
makwer : abg..kan abg dah tahu berkenaan lampu tue rosak 2 minggu lepas..saya sendiri beritahu abg ..
polis: saya juga akan saman encik sebab encik tak pakai tali pinggang…
pakwer: saya baru jer bukak encik….masa encik tahan saya…
makwer : abg nie..kan abg tak pernah pakai tali pinggang…tak baik tipu encik nie
si pakwer yang tak tahan dengan kerenah makwer dia terus melenting.
pakwer : diam ler ko,semua ko beritahu polis…ko nak aku kena saman apa??lurus banggang betul ko…budusss,aku tepok paler ko kang…
polis : cik,,selalu ker PAKWER marah cik macam nie??
MAKWER : tak ler…dia jarang marah saya..kalau marah pun masa dia ISAP GANJA jer…HAHAHA~~

Apa Yg Lelaki Suka Dan Tidak Suka

Apa yg lelaki suka

Sikap kelakar
Budi pekerti dan kesopanan
Murah hati
Senyuman manja
Pandai memasak

Pandai dalam mengenakan pakaian
Penampilan/imej yang sesuai dengan citarasanya
Tak mudah naik angin
Seorang wanita yang sanggup meminjamkan keretanya pada lelaki bila kereta laki tersebut rosak
Tak terlalu seksi dalam berpakaian
"Tak apalah,tadi U dah belanja I makan, jadi sekarang biar I belanja tiket wayang"
Wanita yang dapat menjalin hubungan rapat dengan ibu atau keluarganya
Berwawasan atau bercita-cita tinggi
Mempunyai keyakinan diri yang tinggi
Tahu menjaga maruah diri. Bersemangat dan tak mudah mengalah dalam situasi yang tertekan.
Sentiasa berada di sisinya saat duka dan gembira
Tak berleter walau terpaksa menghantar lelaki ke lapangan terbang pada 2 pagi
Sediakan secawan teh atau kopi tanpa disuruh oleh lelaki
Wanita yang mengambil berat tentang lelaki
Sikap keibuan
Sukakan kanak-kanak
Suara lembut tanpa dibuat2
Pandai membawa diri. Tak kekok dibawa ke mana pun
boleh dibawa berbincang dan memberi pendapat
memberi sokongan moral dalam apa jua usaha yang dilakukan lelaki
tak memperkecilkan kelemahan lelaki sebaliknya menerima seadanya diri lelaki tersebut
tahu bersyukur
pandai berjimat-cermat
tak mengharapkan lelaki dalam semua hal


Lelaki Tak Suka

Wanita yang suka mengumpat
sombong dan bongkak
menunjukkan sikap yang terlalu memiliki
hisap rokok
"Kau ni macam orang tiga suku!"Mengutuklah tu...
Wanita yang melayan lelaki seperti alas kaki
wanita yang suka menunjuk-nunjuk untuk dapatkan perhatian
"Tak bolehkah U lakukan sesuatu yang betul!"
"jangan cuba beritahu I apa yang patut I lakukan dan yang tak patut I lakukan.."
wanita yang hipokrit
pembohong dan suka mencari alasan
terlalu ingin mengetahui hal peribadi si lelaki
sukar buat keputusan terutamanya hal berkenaan hubungan mereka
kurang sifat kasih sayang walaupun terhadap binatang
pengotor dan pemalas
tak bertanggungjawab langsung
tak pandai mengemas
terlalu bebas dan kuat berso**** hingga tiada batasan pergaulan
kuat berleter walau hal remeh temeh
boros berbelanja
tak tahu memasak
sikap manja yang terlalu menyakitkan hati
"Queen Control" atau suka mengarah2
tak pandai bergaya atau selekeh
suka bermekap tebal sehingga hilang keayuan asli
suka mengungkit2 hal-hal lalu
panas- baran
kuat merajuk dan sukar dipujuk
terlalu pendiam sehingga susah untuk berkomunikasi
tak mahu mengakui kesilapan dan ego


1911(Filem ke 100 Jackie Chan) Oct ni

sapa dah tgk citer ni?best tak?

Kete peronda polis baru beb......habis ler kita...


PDRM dengan kerjasama Syarikat SGT Power Sdn Bhd telah menyempurnakan satu kunjungan hormat, taklimat dan penyerahan kereta Prototaip Peronda MPV jenis Camry kepada Unit MPV PDRM yang berlangsung di Bukit Aman siang tadi. Dilengkapi dengan peralatan-peralatan canggih dan berteknologi tinggi yang akan membantu memudahkan penugasan di lapangan, kewujudan jentera ini dijangka akan menjadi pelopor kepada pembaharuan kaedah dan teknologi PDRM dalam memerangi jenayah di negara in

Tuesday, October 18, 2011

(Kancil) Jadi Super Car




Amacam? Style tak?? Leh wat kancil ni...

mak aih.. biar betul..TERBAIK DARI LADANG....KANCIL...

LinkWithin