Tuesday, December 1, 2009

Pagi2 Buta dah Panas Buntut......ler...pump mogok



Bukan nak bunuh diri nie......aku suruh aizal pasang tali untuk nak angkat pump Chilled Water Pump yang mogok tu....( terbakar ) tempat kerja ler nie...



Red phase dah terbakar kabelnya dan terputus disebabkan oleh kabel terminal tak ketat dengan betul atau kemas...ini berbahaya pada pepasangan...nie...tiada kemalangan jiwa berlaku cuma pump yang terbakar..



Motor pump yang terbakar tu......kerja pepasangan tu telah dibuat oleh kontraktor sebelum nie..selepas nie kena periksa betul-betul pepasangan nie....x nak jadi kali yang kedua nie..



Membuat terminal kabel yang baru dan membuat ujian keatas terminal motor dan kabel bertujuan langkah keselamatan keatas pepasangan dan penguna..



Pump standby di keluarkan untuk pembaikan...semula.



Chilled Water Pump n0;2 ok dan CHWP N0;3 ko jadi semalam 2 orang yang berkerja dan 3 lagi bercuti apa nak buat kerja tetap kerja....kepentingan penguna diutamakan...sesiapa yang belajar pun boleh..jugak...saya tetap ajar kepada mereka yang ingin belajar...

2 comments:

  1. salam bro....

    wah...teruk nya ...pagi2 dah panas bontot...
    bro kerja kat mana nie.....

    ReplyDelete
  2. Kat MIAT.....sistem air cond break down....

    ReplyDelete

LinkWithin