Sunday, December 12, 2010

IMAN & INSYIRAH



Masukan gambar dia org kat sini, bila mereka dah besar nanti ada gambar kenangan mereka masa kecit...semoga ceria selalu...penyeri keluarga..

Friday, December 10, 2010

Gambar anak no 2 Nur Insyirah..bulan 1/2011 umur 3 tahun lah...



Rezeki bersama dgn anak2 ..ikutkan rezeki anak nie dah ada 4 org tapi 2 org anak pergi dulu..yg bawah iman gugur semasa 3 bulan dlm kandungan ibunya dan yg sepatutnya insyirah nie kembar satu tu pergi dulu.apa hal saya sekeluarga bersyukur pada Allah pada yg telah diberikan.





Nie gambar iman dan insyirah masa kecil.....tanpa mereka pasti sunyi rumah.....

Gambar anak lelaki pejam celik dah nak masuk sekolah tahun 2..



Masa cepat betul berlalu.muhammad iman dah nak masuk 8 tahun......

8c Sebab Suami Benci Isteri

Untuk di kongsi bersama teman2 8C SEBAB SUAMI BENCI ISTERI
dari Dr Fadzilah Kamsah




C1. CABAR

Lelaki mempunyai ego mereka tersendiri. Jadi mereka tidak suka dicabar terutama sekali oleh wanita. Wanita perlu tahu batas tindakan mereka agar lelaki tidak rasa tercabar. Isteri kalau bergaduh dengan suami mulalah kata “Kalau awak berani cubalah cari perempuan lain! Dr Fadillah kata JGN CABAR SUAMI… nanti suami buat betul-betul isteri juga yg putih mata…

C2. CABUL


Cabul ni bermaksud keji dari segi perangai sehingga seseorang wanita itu langsung tidak malu. Misalnya bergaul bebas dgn lelaki yang bukan muhrim tanpa menghirau batas pergaulan. Juga perbuatan & kata2 isteri yang tak sopan (isteri hilang sifat malu)seperti keluarkan kata2 yg tidak baik pada mertua…

C3. CELUPAR


Wanita yg cantik akan kelihatan hodoh jika mulutnya celupar. Celupar lebih kurang cabul juga. Isteri selalu cakap yang tidak manis, selalu terlepas cakap pada suami sehingga membuat suami jauh hati.

C4. COMOT


Terdapat wanita yg cantik tetapi comot. Comot ini samada melibatkan wajah wanita itu, penampilannya yg selekeh, kerja yg dilakukan serta tindak-tanduknya. Contohnya, isteri bila nak keluar rumah baru nak bersolek dan comel tapi kat rumah comot. Suami pula di tempat kerja asyik pulak nampak yg comel2 aje… Ada isteri kata - mekap untuk suami, tapi kat rumah tak praktik pun.

C5. CEMBURU


Cemburu perlu dalam sesuatu hubungan. Tetapi wanita yg terlampau cemburu hingga pasangannya merasa terkongkong akan membawa padah kepada perhubungan mereka. Ini membuatkan lelaki akan rasa diri mereka tidak dipercayai. Suami lemas kalau isteri cemburu berlebih-lebihan… sikit2 dok telefon suami kat tempat kerja. Suami baru balik kerja dah kita tanya macam-macam. Suami balik lewat overtime dah syak yg bukan2…

C6. CEREWET


Kata ulama hati wanita terletak pada mulutnya. Oleh itu wanita perlu mengawal percakapannya. Suami tak suka bila isteri cerewet tak bertempat. Contohnya kalau suami bawa makan luar, isteri nak tempat yang class2 aje. Restoran nak ada air-cond aje.

C7. CINCAI


Buat kerja rumah cincai, masak cincai, kemas rumah cincai, jaga anak cincai. Dr Fadillah kata suami paling benci bila isteri cincai jaga anak… anak dah masuk longkang tapi mak dok lepak depan tv lagi….

C8 CUAI


Kebiasaan lelaki tidak suka jika pasangannya cuai terutama apabila ia melibatkan masa.. Misalnya apabila suami menetapkan keluar jam 3 tetapi pada masa yg ditetapkan isteri masih sibuk bersiap, bersolek, mengemas. Ini akan membuatkan mereka benci kerana situasi sebegini.


8C ini lambang keperibadian muslimah yang lemah akhlaknya. Berpelajaran tinggi belum tentu tinggi akhlaknya. Tapi kita insan yg mudah lupa & lalai… ada masa2 tertentu, mungkin juga kerana sifat suami & keadaan sekeliling yang buat kita mempunyai salah satu ciri2 8C tu.

Renung2kanlah dan selamat beramal…..

Thursday, December 9, 2010

jom beli belah kat siam munduk..thailand......x payah pakai passport pun leh masuk...

ramai betul ore kelate gie beli dan belah kat siam nie.....oooooooooo...brg murah kat sana utk pengetahuan anda semua....rugi x gie......




pekan nie mcm pekan cobow jer tambang perahu murah jer RM 2 pergi balik...over river jer...

MIAT banjir atas bukit pun boleh banjir......



Hujan lebat tak sampai 1 jam pun boleh banjir disebabkan salah saiz longkang.....tak boleh tampung air ....... syukur hujan turun cuaca sejuk....

LinkWithin