Sunday, February 27, 2011

Cuak-cuak takut kena marah....dgn IBU


Ha ni,gelagat ank dara yg sorang ni.Ibu dia cari satu rumah xjumpa...senyap je...ibu dia panggil pun xmenyaut.....rupa-rupanye,duk kat sudut katil main bedak ibu dia....tengok tu muka dia,cuak la tu...takut ibu dia marah...


Tgk muka tu,takut lagi...tp ibu dia xmarah pun malah tegelak lagi...apa xnye...comey sgt muka tu...ibu suruh senyum...


Ha ni dia senyum la ni dh tau ibu dia xmarah...lebih2 plak senyum...n lebih lagi habis bedak 1 bekas.....dh tau dah...kalu panggil senyap je memang ada benda yg dia buat....

Friday, February 25, 2011

IMAN & INSYIRAH suka sangat dgn Kucing Tok MA...



Tengok kucing nie manja betul dgn iman tu....yg nie nama DORA sebab betina.....cantik bulu & lebat...



Insyirah sampai tak larat nak angkat si DEGO nie..yg nie jantan pulak...sebab emak saya nie suka kucing sangat...masa umur kucing nie 2 bulan harga RM 700 apa nak buat sebab emak saya x pernah bela kucing jenis nie...sebelum nie asyik kucing kampung jer....



Si dego muka dia cantik dan bulu lagi lagi cantik dari si dora tu....dego dgn budak x jadi masalah..jinak jer..cuma dego takut dengar bunyi yg kuat lari lintang ...



Besar si dego dari insyirah tu..ada hati nak angkat dego..tu....puas hati tengok kucing membesar dgn cepat dan x ada masalah.....tu hari dah beranak 4 ekor..tapi mati sebab ibu kucing tak pandai lagi kot....ada kena asing ker? sebab emak saya letak kat situ jer..mati kena pijak..

Thursday, February 24, 2011

Jom perkena NASI KUKUS AYAM DARA + SATE



Nie nasi kukus ayam dara pulak... RM 5 ... sodap...jom kita makan dulu....



cedap nie..dah tak sabar nak makan nie...jgn lupa baca doa dulu...heheheheh...hai sebelah tu ada jugak sate lagi.....



nie Insyirah yg nak makan sate tu.....



nie dia gaya yg tersendiri baru 3 tahun ..mcm2 dia punya aksi.....kalau sate nie ada kaki dah cabut lari .... takut tengok cara sikecit nie nak mkn sate...hehehehehehehehh..
SELAMAT MENJAMU SELERA........makan malam...jupa lagi...

Workshop utk projek kampus baru kat subang...



workshop 2 hari 1 malam kat Kalumpang Resort..masing2 kena perah otak utk persiapan peralatan kampus baru nanti ...start hari jumaat 3ptg sampai 1230t.mlm dan esok sambung 0830 pagi sampai pukul 5ptg..sabtu.



tempat utk mandi-manda cantik air jernih tapi x ada masa utk mandi ...rugi betul sebab dtg pun bukan utk mandi..nie x boleh jadi....



tengok nie sesuai utk anak2 mandi kita org tengok jer..lain kali dtg kot bawa keluarga pasti dia org suka nie...terutama anak2 suka sangat mandi....biar sejuk sampai kecut...



udara kat kalumpang sejuk dan segar serta bunyi air yg lalu ikut dicelah-celah batu....kalau kat KL asyik bunyi enjin keta jer....kat sini best betul..

Wednesday, February 23, 2011

Hai..macam2 nasi nie... maner satu cedap nie?



Ada sapa tak tahu nie dio Nasi Ganja Ipoh oooooo.... aku belum raso lagi nie..tapi tengok mesti cedap nie...teman aku cakap nak beli nasi beratur panjang oooooooooooooooo dari Ipoh sampai tanjung malim oooooooo ingat nak perkenal nie..ada sapa dah perkenal nasi nie ooooooo?



yang nie pulak kalau nak buat nasi kena tunggu ada hujan dan panas sekali sebab tu org panggil Nasi Hujan Panas.... nie cedap jugak yg nie aku dah rasa cedap....... ooooooo..Bagaimana dgn ANDA ?



Nasi apa pulak nie warna biru ....nie nak kena buat pada hari RABU kot sebab nama Nasi Kerabu hot ore kelata suka benar nie..... aku dah makan ...Demo doh MAKE doh kor....hehheeh ?



Hot nie Nasi sohor ore ganu nie..... sapa dok kenal Nasi Dagang menang sedap ooooooo jupa org jual beli selalu.....ada jugak org x suka nasi nie sebab mcm pulut sekit.?cedap...



Nasi Beriani Gam Batu Pahat oooooooooooooo sapa mkn pasti x boleh buka mulut sebab dah kena Gam ooooooo tapi cedap terbaik... x gitu org JOHOR..saya dah makan jugak nie....baik...

\

Nasi Arab tengok mcm x sedap tapi bila makan cedap jugak ooooooooooooo terangkat harga boleh tahan jugak nie tengok jer mcm nie....tapi cedap Restoren Saba...nie dah makan jugak...ok tak boleh selalu nanti poket pulak kosong nie...anda ok kot...?



Nasi Kandar Line Clear penang aku belum raso lagi nie..tapi tengok mesti cedap nie...teman aku cakap nak beli nasi beratur panjang oooooooooooooooo. ingat nak perkenal nie..ada sapa dah perkenal nasi nie ooooooo?



Nasi yang nie aku ada sejarah sebab , pertama kali pergi kenduri kesyukuran keluarga Jawa, dio org hidang Nasi Ambeng nie kita org cuma 4 org jer saya tengok kiri dan kanan parah kita hari nie nak suruh makan atau nak bagi mati nie..sebab ayam sekor nasi banyak oooooo..dalam hati alamak nie boleh mati nie... yg sebenar dio org ada cara tersendiri....?pengalam pertama jupa nasi nie....terus ada sejarah ... nasi yg lain x ada cabaran langsung....nasi aku ingat sapa bila2 oooooooooo? ANDA BAGAIMANA PULAK TU.....HEHHEHEEH pasti ada sejarah jugak nie....

Tuesday, February 22, 2011

CEPAT - CEPAT KOMEN MINYAK MANER YG ANDA SUKA GUNA DAN TAK SUKA KOMEN JUGAK...



Dulu aku pun suka isi minyak kat sini ..sekarang tak suka sebab minyak cepat habis dan peraduan x pernah dapat pun..anda bagaiman?



Kat sini aku suka guna minyak 97 power tapi mahal pulak...nie kira no 2 pilihan aku..anda bagaimana pulak?



Pada masa dulu kat sini ler tempat aku isi minyak selalu tetapi sekarang nie DAH X guna minyak kat sini keta aku jadi tak power ler senang kata...anda ok tak?




Yang nie pun sama jer dengan Esso kat atas tu...cuma tukar nama jer..x gitu..aku tak suka..senang cerita...




nie tengok orang tak suka jugak sampai roboh ler....kalau anda suka aku minta maaf ya.....




Yang nie pilihan aku minta maaf walapun nie bukan dari malaysia sebab yg malaysia minyak cepat habis buat apa .Aku bukan kerja kat sini atau anak tokey minyak cuma nak kongsi dgn anda semua,sebab kita nie penguna, ini adalah hak kita semua cuma pandai nilai yg mana satu menjimatkan kita...byk kekawan aku suruh guna minyak BHP .Pada mula berat jugak nak isi minyak kat sini tapi selepas pengunaan ternyata jimat keta ada power...ANDA BAGAI MANA ?

NIE PILIHAN SAYA ? ANDA BAGAIMANA..

HEMs UniKL Workshop...hai aku kena buat umah kat situ ada MCM lah....



Umah nie utk mencerminkan hubungan antara student dgn pihak Hems ..saya pun belajar jugak sebab dah lain bidang nie....



tengok tu ada mcm perkataan yg membawa maksud tentu....tu kena buat persembahan apa peranan HEMs yg sebenarnya....



kesemua ada 4 kumpulan yg telah dipertanggungjawab utk worksop nie...boleh tahan jugak...permasalah di pihak HEMs nie..kena mesra pelajar baru ok....

HPC Workshop Kena Buat Kapal Layar



Test kapal dlm sink jer sebab esok kena test dlm kolam renang pulak lepas tu kena sampai ke destinasi pulak tu...projek bagi jam 11.00 malam pagi esok jam 0830 pagi nak siap...hebat dio org tak kasi kita tido.... siap jam 3 pagi buat kat bilik hotel jer lah..sebab tu test dlm sink tu..



Bahan 2 guna penyedup minuman tu jer ...letak enjin ...keesokkan hari nya test berjaya puas hati..x tido malam tapi kerja siap....tu yg dio org nak test kita sebenarnya tengok boleh buat kerja dlm keadaan dlm tekanan siap dgn drawing sekali tak tahan tu...SRI LANKA 69...TERBAIK..

Monday, February 21, 2011

Mee Goreng Mamak .....Iman nak mkn sangat..



Mee goreng + air soya utk iman cedap...oooooo , anak zaman skrg balik sekolah pergi sekolah KAFA pulak, zaman saya dulu..balik sekolah..pergi mengaji Al-Quran dah boleh relak...zaman dia org nie cukup mencabar segala-galanya..x cukup didikan agama x jadi org pulak...

Pesanan Dari Ibu Utk Iman



Sempat lagi baca sebelum gie kelas KAFA ada ujian..... atas tu pesana dari ibu, sebab ibu pergi shah alam buat biskut..... iman buat yg terbaik utk abah & ibu.

Wednesday, February 16, 2011

REUNION SKAL & SMAL


very...... very hepi,our 1st re-union really 'suksesful' start dr jam 12 pm til 4.30 pm pada 12/2/2011,jumpa balik semua geng2 lama..... penuh dgn keriangan dan kegembiraan... ada kali pertama insyaAllah akan ada utk kali kedua.... tq so much for our sponsor lunch pian,kek sopi,teh tarik pok ja.... tq daun keladi.... panjang umur kita jumpa lagi....PESANAN DARI HASLINA

LinkWithin