Tuesday, May 22, 2012

Bahaya kepak ayam kepada wanita



Pertumbuhan sista(cyst) dalaman. Elakkan daripada memakan kepak ayam (chicken wing) dengan kerap terutamanya kaum wanita.

Kisah Benar, Seorang rakan baru-baru ini mempunyai ketumbuhan dalam rahim, dan dia menjalani pembedahan untuk membuang sista tersebut. Sista yang dikeluarkan adalah dipenuhi dengan darah yang berwarna gelap.


Dia menyangka bahawa dia akan pulih selepas pembedahan tetapi jangkaannya salah. Ketumbuhan berlaku hanya beberapa bulan kemudian. Beliau bergegas turun ke pakar sakit puan itu untuk bertanyakan masalahnya. Semasa rundingan, doktor bertanya soalan yang memeranjatkan beliau.

Doktor bertanyakan adakah dia adalah seorang pengguna yang kerap memakan kepak ayam dan dia menjawab ya, tertanya-tanya tentang bagaimana, dia tahu tabiat makannya. Sebenarnya pada hari ini ayam disuntik dengan steroid untuk mempercepatkan pertumbuhan mereka supaya keperluan masyarakat ini dapat dipenuhi. Keperluan ini adalah tidak lain daripada keperluan untuk makanan.

Ayam-ayam yang disuntik dengan steroid biasanya disuntik di leher atau kepak. Ini disebabkan di tempat-tempat ini bahawa kepekatan tertinggi steroid wujud. Steroid ini telah menyebabkan kesan ke atas badan kerana ia mempercepatkan pertumbuhan.

Ia mempunyai kesan yang lebih berbahaya dalam kehadiran hormon wanita, ini membawa kepada wanita yang lebih cenderung untuk pertumbuhan sista yang di dalam rahim. Oleh itu, saya menasihati orang di luar sana untuk melihat diet mereka dan juga mengurangkan kekerapan mereka memakan kepak ayam.

Monday, May 21, 2012

Kahwin dua kene belajar grammar


Suami: Ayang, abang nak
kahwin lain boleh?
Isteri: Boleh, tapi syaratnya
kena belajar grammar English
dulu.
... Suami: Errr... Aaaa, Ok2.
Isteri : Satu tu "Singular"; dua
atau lebih "Plural", kan?
Suami : Betul...
Isteri : One car sebagai singular,
two cars pula sebagai plural.
Apa bezanya?
Suami : Ohhh... tambah huruf
"s" untuk yang plural tu kan?
Isteri : Betul tu. Sama juga la
untuk abang..
Suami : Macam mana pula boleh
sama?
Isteri : Satu isteri abang MAMPU,
jika dua isteri dah jadi plural,
maka abang MAMPUS, tambah 's' je kannn..

#HAHA *isteriterbaekk!♥

Tatkala Oghe Klate Bersuara.....hehehe

Dialog 1:
gu kawe kijo hotel,dio sepatutnyo anta guest pegi airpot tapi huje pulok,dio tunggu la sapa uje berenti baru dio oyak ko guest,kawe denga dio oyak gini
"mari kita pergi encik,hujan sudah SERIK ni"

Dialog 2:
dulu,mase kat belaja kat kolej,kelas komputer,kawe aja gu kawe pasal komputer,doh dio slow nok teke tikuh tu,kawe kato la gini
"Ming,tunggu gapo lagi nyo, PENYEK la mouse tu" .Gu kawe pun kato,oloh,kapong molek bahaso mung,mujur mu tok oyak JIREK…

Dialog 3:
kawan abg ipar aku kantoi ketika dinner di hotel, biasalah kan waiter akan refill air sejuk dalam gelas tu kan..

dia kata lebih kurang macam ni semasa waiter itu sedang menuang air kedalam gelasnya..

"adik, dah banyak air tu, PADAM, PADAM.."

dengan muka yang selamba dan serius..


Dialog 4:
kwn gorg... nak bayar harge pulut lepa kat cafe....dia sebut

“pulut LEMPA satu”... sepatutnya pulut pggang


Dialog 5:
cikgu : ada berapa jenis KUTUB kat bumi
murid : dua, cikgu
cikgu : nama dua jenis kutub tersebut
murid : KUTUB AYAM dan KUTUB DAGING

Dialog 6:
cikgu: kenapa baju sekolah awak ade bintik2 hitam?
murid: Baju saya kena PERTIK SAWA cikgu.

Dialog 7:
Kawan aku lak dia nie lembut skit org nya....biasalah pakai kete plat johor pahtu berenti kat pantai, Amy nama nya berlagok skit nak jadi org luar :-

Mamat Kampung : Mari mane nie?
Amy : Dari Johor.
mamat kampung jual ikang tepi pantai ketam pun ada hok gerok2 lagi... mamat kampung pun angkat ler ketam bagi kat amy nie...
Amy : Eeee masih bergerak tak nak lah nanti kene ... KETIK....
hah mabik ko tubik teruh bahse ganu kene ketik...geng nya lain pakat suka ar


Dialog 8:
ni ceto aku pulok....maso mulo2 masuk kolej...gi cafe beli air pahtu maso nok bayar tuh..."kak ada TUDUNG tak?" sambil tgn tunjuk kat atah gelas tuh....kakak tuh mulo2 tok pehe....doh aku duk tunjuk atah gelah tu dia pun kata..."ooo....tutup"....dgn muko selamba..."a ah tutup"....malu weh....hehehehe


Dialog 9:
kwn citer cara masak kerutup..

”mula2 panaskan minyak...masukkan bhn kisar...tumis hingga naik bau...kemudian masukkan AWAS.....”


Dialog 10:
“saya tinggal bersama ayah, ibu, adik dan kakak. rumah saya berdekatan dengan rumah nenek. kadang-kadang rumah saya BERKUBANG.....”

Dialog 11:
Aku pernah dengar statement ni kat bank...

“hutang encik yang perlu bayar ialah dua ribu tiga ratus lima puluh ringgit point SAMAS.....”

yg ak nk sukonyo ore wak oyak ore cino......


Dialog 12:
kemarin dulu anak aku muntah atas katil, abih aa kena dkt cadar ngan toto..
smlm kitaorg tengah masukkan toto ngn cadar dlm mesin basuh..
pah, aku oyak gini dkt hb aku .." bang, lupa la nak ambik SAMPUL BANTAL sama.."

cis.. ..laki aku bantai gelak..ingatkan surat je ada sampul..bantal pun ada gak ke?


Dialog 13:
ni perbualan member aku(org kelantan)....:
“wea zamani kenapa buku tu berceretek erek jer kat atas meja tu....malula pada member kita nih.......”

“cepat-cepat alih baju kat cermin tuh...'berserayut arut jah'...”


Dialog 14:
peristiwa kat bandar jengka...member kelantan aku gak.....
'BANG MINTAK SUPIK SATU'.....wakakaka.....bercakap luar tuh...


Dialog 15:
masa aku study kat UM sewa umah kat bangsar...

ada housemate budak kedah nak pinjam motor...dia tanya mana kunci motor aku...

dengan macho nya aku jawab...'kunci motor ada dalam SORAK meja aku tu..'

hahahahha


Dialog 16:
masa di U mulo, ado member aku ni buleh awek bdk Johor.. mmg sokmo berigak ayat kelate time dia berkecek luar ngan awek dia tuh.. contoh paling kelakar aku igt lg masa tu dia tgh bergayut tanya khabar awek dia yg demam.. "Ayang.. camne dah "siol" ke belum demam ayang tu?" pastuh lagi.. "sori la abang x sempat call ayang, abang tidor strep(straight) td"

Dialog 17:
member citer takdih......

si A nampak ular lalu menjerit...." ular.....ular.....katak.....katak..."....


Dialog 18:
ade sorang awek ni kije receptionist kat hotel kawan aku kije...aritu hotel xdak api,blackout, so guest kol la hotel ,dia yg cakap

guest tanye " nape takde api ni"
awek ni " maaf cik,black out.api berJENTAP"


Dialog 19:
Dalam sebuah komuter...

“abang boleh KENSOT sikit tak?saya nk duduk RETEP.”


Dialog 20:
nak citer etek eh... baru lepas guling bating nih... gilosss laa ... lawak giler....

ada org luar tu dia mari jalan kampung...org kmpung tu tau doh dia orng luar.. so nak kecek luar gok laa.... dia tanya budak2 tu... ' mak ada tak? ' .. budak tu jawab.. " takdi mak ada di tanah .. dia cakap nak gi ke tembak beli lauk..... "

Dialog 21:
haha..aku ado kisoh saen aku dio nak beli kuih d bazar ramadhan ari tu...die beli kuih rm2 gune duet rm5 pahtu mok cik kedai tu v balik rm 2..so dio ni oyak ar, "mok cik cucur lagi xcukup seringgit.." mok cik ni pon oyak ar.."cucur xde dek, kalo nak kat kedai sebelah ade".

Dialog 22:
aku tringat pok sdaro aku maso gi kijo s'pore dulu

sebelum tu dia gi jale2 di johor dulu...dia skali nga saing2 dia 3 oghe
gi lah beli air....pah tu tanyo mokcik tu...
"kak.....ada " PLETIM" dop??"

kakok tu ngango sapa.......saing2 dia pecoh perut dengar " PLETIM"


Dialog 23:
dulu ado skali kak aku suruh beli camboh, aku gi la kedai mamak bowoh rumoh kak aku, mamak 'nak beli camboh singgit'.


Dialog 24:
tringak ado soghe saing crito maso dio baru pindoh singapore...maso tu dio skoloh rendoh lagi...ado sari tu mok dio suruh gi keda beli baghe...

saing : toke...kakah sup ada?

toke : hah?? kasut? kasut tak ada...itu terompah ada la...

saing : bukannn...kakah sup la...ada ke?

toke : aiya...saya sudah cakap kasut tak ada...terompah saja ada...

saing : (balik rumoh gi tanyo mok dio kelik) ma...cino tu duk royak kasut kasut tropoh...royak nok kakah sup...duk tawar tropoh dio...

mok saing : ma tok ingak nok royak sini oghe panggey repoh sup (rempah sup)...

saing : pade pong cino tu tok pehe...

Geng Adiwira Terima Durian Runtuh?


Monday, May 14, 2012

Kenapa Peniaga Letak Gambar Ini?

kepada org kedah mesti pernah nampak foto ni.

xkira kedai melayu atau kedai cina mesti ada foto ni.


aku heran kenapa mesti ada foto ni dalam kedai mereka.


LinkWithin