Sunday, December 12, 2010

IMAN & INSYIRAH



Masukan gambar dia org kat sini, bila mereka dah besar nanti ada gambar kenangan mereka masa kecit...semoga ceria selalu...penyeri keluarga..

Friday, December 10, 2010

Gambar anak no 2 Nur Insyirah..bulan 1/2011 umur 3 tahun lah...



Rezeki bersama dgn anak2 ..ikutkan rezeki anak nie dah ada 4 org tapi 2 org anak pergi dulu..yg bawah iman gugur semasa 3 bulan dlm kandungan ibunya dan yg sepatutnya insyirah nie kembar satu tu pergi dulu.apa hal saya sekeluarga bersyukur pada Allah pada yg telah diberikan.





Nie gambar iman dan insyirah masa kecil.....tanpa mereka pasti sunyi rumah.....

Gambar anak lelaki pejam celik dah nak masuk sekolah tahun 2..



Masa cepat betul berlalu.muhammad iman dah nak masuk 8 tahun......

8c Sebab Suami Benci Isteri

Untuk di kongsi bersama teman2 8C SEBAB SUAMI BENCI ISTERI
dari Dr Fadzilah Kamsah




C1. CABAR

Lelaki mempunyai ego mereka tersendiri. Jadi mereka tidak suka dicabar terutama sekali oleh wanita. Wanita perlu tahu batas tindakan mereka agar lelaki tidak rasa tercabar. Isteri kalau bergaduh dengan suami mulalah kata “Kalau awak berani cubalah cari perempuan lain! Dr Fadillah kata JGN CABAR SUAMI… nanti suami buat betul-betul isteri juga yg putih mata…

C2. CABUL


Cabul ni bermaksud keji dari segi perangai sehingga seseorang wanita itu langsung tidak malu. Misalnya bergaul bebas dgn lelaki yang bukan muhrim tanpa menghirau batas pergaulan. Juga perbuatan & kata2 isteri yang tak sopan (isteri hilang sifat malu)seperti keluarkan kata2 yg tidak baik pada mertua…

C3. CELUPAR


Wanita yg cantik akan kelihatan hodoh jika mulutnya celupar. Celupar lebih kurang cabul juga. Isteri selalu cakap yang tidak manis, selalu terlepas cakap pada suami sehingga membuat suami jauh hati.

C4. COMOT


Terdapat wanita yg cantik tetapi comot. Comot ini samada melibatkan wajah wanita itu, penampilannya yg selekeh, kerja yg dilakukan serta tindak-tanduknya. Contohnya, isteri bila nak keluar rumah baru nak bersolek dan comel tapi kat rumah comot. Suami pula di tempat kerja asyik pulak nampak yg comel2 aje… Ada isteri kata - mekap untuk suami, tapi kat rumah tak praktik pun.

C5. CEMBURU


Cemburu perlu dalam sesuatu hubungan. Tetapi wanita yg terlampau cemburu hingga pasangannya merasa terkongkong akan membawa padah kepada perhubungan mereka. Ini membuatkan lelaki akan rasa diri mereka tidak dipercayai. Suami lemas kalau isteri cemburu berlebih-lebihan… sikit2 dok telefon suami kat tempat kerja. Suami baru balik kerja dah kita tanya macam-macam. Suami balik lewat overtime dah syak yg bukan2…

C6. CEREWET


Kata ulama hati wanita terletak pada mulutnya. Oleh itu wanita perlu mengawal percakapannya. Suami tak suka bila isteri cerewet tak bertempat. Contohnya kalau suami bawa makan luar, isteri nak tempat yang class2 aje. Restoran nak ada air-cond aje.

C7. CINCAI


Buat kerja rumah cincai, masak cincai, kemas rumah cincai, jaga anak cincai. Dr Fadillah kata suami paling benci bila isteri cincai jaga anak… anak dah masuk longkang tapi mak dok lepak depan tv lagi….

C8 CUAI


Kebiasaan lelaki tidak suka jika pasangannya cuai terutama apabila ia melibatkan masa.. Misalnya apabila suami menetapkan keluar jam 3 tetapi pada masa yg ditetapkan isteri masih sibuk bersiap, bersolek, mengemas. Ini akan membuatkan mereka benci kerana situasi sebegini.


8C ini lambang keperibadian muslimah yang lemah akhlaknya. Berpelajaran tinggi belum tentu tinggi akhlaknya. Tapi kita insan yg mudah lupa & lalai… ada masa2 tertentu, mungkin juga kerana sifat suami & keadaan sekeliling yang buat kita mempunyai salah satu ciri2 8C tu.

Renung2kanlah dan selamat beramal…..

Thursday, December 9, 2010

jom beli belah kat siam munduk..thailand......x payah pakai passport pun leh masuk...

ramai betul ore kelate gie beli dan belah kat siam nie.....oooooooooo...brg murah kat sana utk pengetahuan anda semua....rugi x gie......




pekan nie mcm pekan cobow jer tambang perahu murah jer RM 2 pergi balik...over river jer...

MIAT banjir atas bukit pun boleh banjir......



Hujan lebat tak sampai 1 jam pun boleh banjir disebabkan salah saiz longkang.....tak boleh tampung air ....... syukur hujan turun cuaca sejuk....

Monday, October 25, 2010

12 BARISAN MANUSIA .. MENUJU KE AKHIRAT ( JANGAN SOMBONG UNTUK BACA DAN JANGAN KEDEKUT UNTUK BERKONGSI )

Barisan pertama:
Di iringi dari kubur dlm keadaan tidak bertangan & berkaki . keadaan ini dijelaskan melalui seruan Allah S.W.T :
"Mereka orang2 yg menyakiti hati jiran sewaktu hidup mereka. Mereka yg sombong & tidak berbuat kebaikan kepada jiran tetangga akan mendapat kehinaan didunia maupun di akhirat".
Firman Allah 'aku akan memalingkan hati orang yg sombong serta takbur di muka bumi ini dengan tiada alasan yg benar dari (memahami) ayat2 ku(yg menunjukkan kekuasaan ku),itulah balasan & tempat kembali mereka adalah neraka".

Barisan ke-2:
Di iringi dari kubur dlm bentuk babi hutan datang seruan Allah
"mereka orang yg meringan2kan solat sewaktu hidup,sesungguhnya orang yg memelihara solat 5 waktu akan dihindari dari siksa kubur sebaliknya, mereka yg mengabaikan maka waktu dia mati, Mayatnya akan dihimpit oleh liang lahat sehingga berselisih tulang rusuk."
Rasulullah saw bersabda "sesungguhnya seorang hamba apabila dia berdiri untuk bersolat,maka di letakkan semua dosanya di atas kepala & kedua2 bahunya, maka setiap kali dia rukuk atau sujud, berjatuhanlah dosa2 itu.

Barisan ke-3:
Di iringi dari kubur dgn bentuk keldai & perut penuh ular serta kala jengking
"mereka adalah orang yg enggan membayar zakat ketika hidupnya walaupun pada ketika itu mereka tergolong dlm orang yg berkemampuan.
Inilah balasannya & tempat kembali mereka adalah neraka.

Barisan ke-4:
Diiringi dari kubur dlm keadaan darah memancut keluar dari mulut
"Mereka adalah antara orang yg suka berdusta ketika berjual beli. Berniagalah dengan jujur serta amanah agar hasil yg diperoleh datang dari sumber yg halal.

Barisan ke-5:
Diiringi dari kubur dalam keadaan berbau busuk seperti bangkai ketika itu Allah menurunkan angin sehingga bau busuk itu menganggu ketenteraman padang mahsyar
"Mereka ini adalah orang yang menyembunyikan perlakuan derhaka, takut diketahui oleh manusia tetapi tidak pula takut kepada Allah. inilah balasannya & tempat mereka juga adalah neraka.

Barisan ke-6:
Diiringi dari kubur dengan keadaan kepala terputus dari badan mereka adalah orang yg dahulunya menjadi saksi palsu.

Barisan ke-7:
Diiringi dari kubur tanpa lidah tetapi mengalir darah & nanah dari mulut mereka. Me reka ini adalah orang yg enggan memberi kesaksian kebenaran.

Barisan ke-8:
Diiringi dari kubur dlm keadaan terbalik,kepala kebawah & kaki ke atas. M ereka adalah orang yg melakukan zina.
Tempat mereka juga adalah di neraka. Sabda rasulullah "tiada bersunyi2an antara seorang lelaki & wanita,melainkan wujudnya syaitan sebagai orang ketiga antara mereka".

Barisan ke-9:
Diiringi dari kubur dengan wajah hitam & bermata biru, sementara dlm diri mereka penuh dengan api gemuruh mereka adalah orang yg makan harta anak yatim dengan cara yang tidak sepatutnya.

Barisan ke-10:
Diiringi dari kubur dlm keadaan tubuh berpenyakit sopak & dipenuhi kusta. M ereka ini adalah orang yg derhaka kepada ibu bapa sewaktu hidupnya.

Barisan ke-11:
Diiringi dari kubur dlm keadaan buta,gigi panjang seperti tanduk lembu jantan,bibir terjuih hingga ke dada & lidah terjulur hingga ke perut serta keluar pelbagai kotoran yg menjijikkan.
Mereka ini adalah orang yg minum arak sewaktu hidupnya.

Barisan ke-12:
Diiringi dari kubur dengan wajah bersinar2 seperti bulan purnama. mereka melalui titian Siratulmustakim seperti kilat.
Datang suara dari sisi Allah yang memaklumkan "mereka semasa hidupnya adalah orang yg beramal salih & melakukan kebaikan.
Mereka juga menjauhi perbuatan derhaka, memelihara solat lima waktu & meninggalkan dunia dalam keadaan bertaubat.
Inilah balasan mereka & tempat kembali mereka adalah syurga, beroleh keampunan, kasih sayang & keredhaan Allah S.W.T"

BACALAH YASSIN

RASULULLAH s.a.w telah bersabda yang bermaksud:
"Bacalah surah Yassin kerana ia mengandungi keberkatan", iaitu:
1. Apabila orang lapar membaca surah Yaasin, ia boleh menjadi kenyang.
2. Jika orang tiada pakaian boleh mendapat pakaian.
3. Jika orang belum berkahwin akan mendapat jodoh.
4. Jika dalam ketakutan boleh hilang perasaan takut.
5. Jika terpenjara akan dibebaskan.
6. Jika musafir membacanya, akan mendapat kesenangan apa yang dilihatnya.
7. Jika tersesat boleh sampai ke tempat yang ditujuinya.
8. Jika dibacakan kepada orang yang telah meninggal dunia, Allah meringankan siksanya.
9. Jika orang yang dahaga membacanya, hilang rasa hausnya.
10. Jika dibacakan kepada orang yang sakit, terhindar daripada penyakitnya.
11. Rasulullah s.a.w bersabda: "Sesungguhnya setiap sesuatu mempunyai hati dan hati al-Quran itu ialah Yassin. Sesiapa membaca surah Yassin,nescaya Allah menuliskan pahalanya seperti pahala membaca al-Quran sebanyak 10 kali.
12. Sabda Rasulullah s.a.w lagi, "Apabila datang ajal orang yang suka membaca surah Yassin pada setiap hari, turunlah beberapa malaikat berbaris bersama Malaikat Maut. Mereka berdoa dan meminta dosanya diampunkan Allah, menyaksikan ketika mayatnya dimandikan dan turut menyembahyangkan jenazahnya".
13. Malaikat Maut tidak mahu memaksa mencabut nyawa orang yang suka membaca Yaasin sehingga datang Malaikat Redwan dari syurga membawa minuman untuknya. Ketika dia meminumnya alangkah nikmat perasaannya dan dimasukkan ke dalam kubur dengan rasa bahagia dan tidak merasa sakit ketika nyawanya diambil.
14. Rasulullah s.a.w bersabda selanjutnya: "Sesiapa bersembahyang sunat dua rakaat pada malam Jumaat, dibaca pada rakaat pertama surah Yaasin dan rakaat kedua Tabaroka. Allah jadikan setiap huruf cahaya di hadapannya pada hari kemudian dan dia akan menerima suratan amalannya di tangan kanan dan diberi kesempatan membela 70 orang daripada ahli rumahnya tetapi sesiapa yang meragui keterangan ini, dia adalah orang-orang yang munafik

Untuk renungan semua,

Siapakah orang yang sibuk ?
Orang yang sibuk adalah orang yang tidak mengambil berat akan waktu solatnya seolah-olah ia mempunyai kerajaan seperti kerajaan Nabi Sulaiman a.s

Siapakah orang yang manis senyumannya?
Orang yang mempunyai senyuman yang manis adalah orang yang ditimpa musibah lalu dia kata "Inna lillahi wainna illaihi rajiuun." Lalu sambil berkata,"Ya Rabbi Aku redha dengan ketentuanMu ini", sambil mengukir senyuman.

Siapakah orang yang kaya?
Orang yang kaya adalah orang yang bersyukur dengan apa yang ada dan tidak lupa akan kenikmatan dunia yang sementara ini.

Siapakah orang yang miskin?
Orang yang miskin adalah orang tidak puas dengan nikmat yang ada sentiasa menumpuk - numpukkan harta.

Siapakah orang yang rugi?
Orang yang rugi adalah orang yang sudah sampai usia pertengahan namun masih berat untuk melakukan ibadat dan amal-amal kebaikan.

Siapakah orang yang paling cantik?
Orang yang paling cantik adalah orang yang mempunyai akhlak yang baik.

Siapakah orang yang mempunyai rumah yang paling luas?
Orang yang mempunyai rumah yang paling luas adalah orang yang mati membawa amal-amal kebaikan di mana kuburnya akan di perluaskan saujana mata memandang.

Siapakah orang yang mempunyai rumah yang sempit lagi dihimpit?
Orang yang mempunyai rumah yang sempit adalah orang yang mati tidak membawa amal-amal kebaikkan lalu kuburnya menghimpitnya.

Siapakah orang yang mempunyai akal?
Orang yang mempunyai akal adalah orang-orang yang menghuni syurga kelak kerana telah mengunakan akal sewaktu di dunia untuk menghindari seksa neraka.

Siapakah org yg KEDEKUT ?
Orang yg kedekut ialah org yg membiar ilmu ini dan tidak berkongsi pada orang lain.

Sebaik-baik manusia itu adalah mereka yang memberi manafa'at kepada manusia lain...

Wednesday, October 20, 2010

Ibu hilang anak dipatuk ular


SPESIES ular sawa tikus inilah yang dikatakan mematuk kaki Sabariah.


KEMAMAN – Ibarat sudah jatuh ditimpa tangga. Begitulah nasib malang yang menimpa Sabariah Mansor, 42, ibu kepada bakal pengantin yang hilang, Rozaliya Mat Lazim, 20, apabila dia kini terpaksa menanggung kesakitan selepas dipatuk ular malam kelmarin.

Kejadian itu berlaku pada pukul 10 malam ketika Sabariah bersama keluarganya baru pulang daripada menemui seorang pengamal perubatan tradisional di Kuala Kemaman untuk mencari anak perempuannya yang hilang.

Rozaliya yang dijadualkan berkahwin pada 12 November ini hilang sejak 13 Oktober lalu ketika keluar membeli barangan keperluan perkahwinan di Kuantan.

Menurut Sabariah, setiba di rumah, kaki kanannya tiba-tiba terasa sakit seperti digigit sesuatu ketika hendak menaiki tangga untuk masuk ke rumah.

Selepas diperiksa, katanya, ada kesan darah di kaki dan dia ternampak kelibat seekor ular dipercayai ular sawa tikus bergerak pantas keluar dari kawasan rumahnya.

“Akibat dipatuk ular, kaki saya bengkak dan bertukar menjadi kebiru-biruan,” katanya ketika ditemui di rumahnya di Bandar Baru Cheneh dekat sini semalam.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Thursday, October 14, 2010

Pintu hati dibuka Allah ......... sinar keinsafan insan glamor



“KALAU kita hebat di dunia, kalau masuk ke dalam neraka, ia tidak berbaloi,” demikian ucap pakar motivasi terkenal, Datuk Dr. Fadzilah Kamsah yang juga pemegang gelaran tokoh Maal Hijrah 1429 peringkatSelangor tatkala membahas tentang ‘Mencari Jalan Pulang.’

Tidak dinafikan, ringkas kata sosok terkenal berusia 59 tahun itu. Hakikatnya, ia mampu meninggalkan bekas di hatisesiapa sahaja mendengar. Topik yang dikupas, sedikit sebanyak berupaya mengingatkan orang lain supaya mengimbangi kehidupan di dunia dan akhirat.

Cuma satu pesannya: “Sekali kita sudah bertaubat dan tidak mengulangi dosa silam, jangan pula kita menghina orang lain. Selami dengan sebetulnya jiwa sendiri agar dapat mencari jalan pulang yang diredhai oleh AllahTaala. Itu lebih indah daripada segala-galanya.”

Tidak sekadar menitipkan kata-kata hikmat itu kepada dua individu berada di depannya - Datuk Malek Nor dan Amy Search, Fadzilah juga sempat mengisyarat luahan tersebut kepada seluruh umat Islam terutama yang mendapat petunjuk untuk pulang semula kepada-Nya.Bertempat di Studio 1, Astro, Bukit Jalil, Kuala Lumpur minggu lalu, Fadzilah yang diberi mandat selaku pengemudi program bual bicara, Selami Jiwa di saluran Oasis (106) mengundang Malek dan Amy sambil berkongsi segenap emosi tentang pengertian penghijrahan.

Fadzilah yang membenihkan karier sebagai pensyarah di Universiti Putra Malaysia (UPM) pada tahun 1977 mengaku kehebatan Malek dan Amy. Masakan tidak, mereka mengamal dasar keterbukaan untuk berkongsi perjalanan hidup masing-masing yang sifatnya pernah gelap.

“Saya bangga apabila golongan selebriti terutama seperti Malek dan Amy yang sudi bercerita tentang masa silam mereka. Malah, saya dapati ada artis lain, sedikit demi sedikit mula ada keberanian menyuarakan isi hati sendiri dengan tujuan menjadikan ia sebagai pengajaran.

PROGRAM temu bual terbaru kelolaan Dr. Fadzilah Kamsah ini mempunyai matlamat yang murnia dalam membina semula sahsiah dan jati diri umat Islam.

“Cuma nasihat saya, kita harus menyokong keputusan yang mereka lakukan. Selain itu, perubahan dalam diri perlu dikongsi dengan orang-orang tersayang. Dalam masa sama, kita kena ada guru, beli pelbagai kitab dan cari orang tertentu untuk dirujuk dari semasa ke semasa.

“Saya sendiri ada 70 nombor individu dalam telefon bimbit untuk dijadikan rujukan pada bila-bila masa jika menghadapi sebarang persoalan. Dan penting, kita kena memperbetulkan persekitaran dengan memilih kawan supaya tidak lagi mengulangi kesilapan ataupun dosa lalu."

Sementara itu, Malek dan Amy yang kelihatan khusyuk menerima segala maklumat yang disalurkan daripada Fadzilah tidak ketinggalan meluah kelainan dirasai dalam diri selepas mengambil kata putus untuk merealisasikan transisi kepada-Nya. Satu persatu dimuntahkan waima bunyinya agak personal.

Dikelar besi panas

Umum mengetahui, penama lengkap Abdul Malek Mohamad Noor atau Malek, 54, mula melewati hidup sebagai pengikut Islam sejati sejak lapan tahun lepas.

Selepas satu demi satu musibah melanda, gerak hatinya berbisik, itu barangkali ujian Allah agar kembali menjadi sebenar Muslim.Ironinya, selepas tergelincir jauh dari landasan dan tidak mempedulikan Allah sewaktu berada di tengah kota Hong Kong dan Amerika Syarikat awal 90-an, tahun 2002 menjadi saksi apabila jiwa semakin menua itu acapkali tidak tenang biar hidup berbalut kemewahan duniawi.

Didatangi pelbagai mimpi ngeri hampir setiap malam Jumaat termasuk dibakar api neraka, tubuhnya dikelar dengan besi panas, kemuncak Malek mengubah diri saat laungan azan Maghrib berkumandang di balkoni kediamannya yang menghadap Menara Berkembar Petronas.

AMY dan Malek Noor merupakan dua ikon yang meraih populariti dan menjadi pujaan dalam bidang glamor masing-masing.

Masa terus berlalu. Saat anak jati Batu Pahat, Johor itu kini menyerahkan seluruh hidupnya kepada Yang Maha Kuasa, dia mengalami mimpi didatangi arwah ibu, Jairiah Alias menaburkan bunga emas kepadanya dan memimpin ke Masjidil Haram lalu bersujud di depan Kaabah.

Sambil air mata jantannya gugur, ujar Malek, mimpi dialami ini cukup indah sekali gus menyedarkan diri bahawa ibu dan ayahnya yang telah meninggal dunia sentiasa ‘mendoakan’ si anak dari alam kubur. Lantaran itu, tidak hairan apabila kalimat syukur sentiasa terpacul dari bibirnya.

“Saya percaya, doa ibu dari alam barzakh meniupkan semangat ini untuk mendekatkan diri kepada Allah. Diakui, mengambil keputusan untuk bertaubat susah dan ia tidak punya persediaan. Kerana itu, sekali kita ingin kembali kepada Tuhan, kita nekad insaf selama-lamanya.

“Kini, saya puas dengan kehidupan baru. Meski hidup bersendirian selepas dua kali mengalami penceraian, saya mahu bercinta sepenuhnya dengan Allah. Apa jua dilakukan termasuk makan, tidur, memandu, bekerja, keluar rumah dan lain-lain, semua bersama dengan-Nya.

“Sejujurnya, saya tidak minta orang lain bertaubat dan mengikut seperti apa dilakukan ini. Tetapi, tugas saya hanya mahu membuka pintu sedikit kepada orang lain untuk melihat dunia dan akhirat,” tutur Malek yang enggan lagi berhambakan wang ringgit dan material.

Kelahiran semula

Berbeza pengalaman daripada Malek, vokalis kumpulan rock tersohor Search, Amy, awal-awal lagi merasai kelainan dalam diri selepas bergelut dalam belantika muzik tanah air sejak tiga dekad lalu. Pelbagai persoalan melintang di kotak fikirnya tanpa mampu ditolak.

Jelas pemilik nama berdaftar Suhaimi Abdul Rahman, sepanjang bergelar penyanyi dan tingginya populariti diraih, setiap malam sebelum matanya dapat lelap dengan sempurna, dia sering tertanya kepada diri tentang penamat kepada jalan yang diinginkan dalam hidup.

“Hati saya meronta ingin kelahiran semula dan hidup hakiki yang dicintai. Bayangkan, apa jua diminta, Dia beri kepada saya. Situasi ini berlarutan dan saya akui memang tidak mendapat kebahagiaan. Melalui satu proses penceraian dan berlaku lagi dalam rumah tangga.

“Tidak terkecuali, saya mengidam untuk ada anak lelaki dalam hidup. Dalam pada itu, saya bertemu wanita yang kini menjadi isteri. Enggan ambil waktu panjang, saya terus bernikah. Alhamdulillah, tidak lama selepas itu, kami dikurniakan dengan cahaya mata lelaki.

“Kemuncaknya, saya menunaikan umrah buat kali pertama pada tahun 2007 sambil depan Kaabah terfikir kenapa Dia menganugerahkan bakat seni ini. Akhirnya, saya sedar, suara ini sebagai tanggungjawab kepada orang lain,” ucap Amy dengan getar suara perlahan.

Usai pulang dari Tanah Suci, pelantun lagu Isabella itu terdorong untuk menjalani penghijrahan. Tambah lelaki berusia 52 tahun itu, dia seperti menjalani fasa penyucian di rumah Allah sehinggakan menikmati perasaan sukar terucap dengan kata biasa.

“Rupa-rupanya, setelah diimbas kembali, lagu-lagu saya nyanyikan selama ini ada maksud mendalam. Malah, Dia menguji saya dengan ujian yang tidak terpandang termasuk pernah ditipu wang ringgit sehingga menangisi insiden berlaku akibat terlampau kecewa.

“Saya bagaimanapun bersyukur kerana selepas tiga tahun lalu, akhirnya saya mula nampak apa yang diingini dalam hidup. Kalau ada duit banyak sekalipun, ia tetap tidak beri kebahagiaan sebenar. Jiwa kita yang seharusnya ada cinta kepada Dia,” luah Amy.

Wednesday, October 13, 2010

Jatuh cinta dengan Malaysia


HAMPIR tiga dekad lalu, Lee Kwang Sun, 53, membuat keputusan paling besar yang telah merubah kehidupannya pada hari ini. Warganegara Korea Selatan itu memeluk agama Islam dan memilih nama Abd. Hafiz Lee Kwang Sun.

Pada masa itu, keputusan memeluk Islam tidak dipengaruhi oleh sesiapa kerana tiada seorang pun ahli keluarganya meninggalkan agama asal mereka iaitu Buddha. Dengan keputusan tersebut, Abd. Hafiz menjadi sebahagian daripada golongan minoriti di negara berkenaan.

"Apabila tinggal di sini, kami perlu menghormati budaya, undang-undang dan rakyat Malaysia serta belajar menerima cara hidup masyarakat di sini," ujarnya fasih bertutur bahasa Melayu.



SELAIN Kimchi , setiap hidangan Korea turut disajikan dengan makanan sampingan berupa sayur-sayuran.

Jun menambah, perkara yang dikagumi di Malaysia ialah kaum wanitanya yang kuat bekerja dan berdikari tanpa bergantung kepada lelaki.

"Kehidupan di Malaysia sangat seronok dan saya dapat menyanyi setiap hari di tempat kerja. Saya juga sangat gemar masakan tempatan terutama nasi goreng kampung,"

Bas dua tingkat jadi bilik darjah


SEORANG guru mengajar murid-murid di dalam bas dua tingkat.


HELSTON, Britain – Sebuah sekolah rendah yang mengalami masalah kewangan telah menggunakan sebuah bas dua tingkat yang dibeli di laman web lelongan eBay pada harga £3,500 (RM17,226) untuk dijadikan bilik darjah, lapor sebuah akhbar semalam.

Pihak pengurusan Sekolah Parc Eglos itu gagal untuk mendapatkan wang berjumlah £15,000 (RM73,827) untuk membesarkan bilik darjah.

Bas berwarna kuning itu kini diletakkan di kawasan pekarangan sekolah dan ia dijadikan makmal sains manakala tingkat atas dijadikan kelas pengajaran mata pelajaran ekonomi.

Menurut guru besar, Brett Dye, pihak pengurusan sekolah menemui cara kreatif untuk mengekalkan kos yang rendah tetapi pada masa sama mewujudkan suasana yang meggembirakan untuk kanak-kanak belajar. – Agensi

Senorok jugak kanak tu belajar....tak boring semasa belajar.......

Tuesday, October 12, 2010

Suzuki Belang R 150 move Raider R 150



Nie ler pak belang tu dalam masa 1-2 minggu lepas beli dah ada projek baru.....



pak belang dari malaysia nie ...... ok ler cantik ..jugak ..apa lagi koyak jer sticker dan gantikan dgn raider tu..from thailand ..... nampak ok lagi......



selepas tukar nampak kemas lagi.........



Beli moto nie sebenarnya bukan utk jadi mat rempit .... sebab utama ada kelas malam kat KL... JALAN JEM... kalau bawa kereta alamak tua dlm keta...ler.....

Monday, October 11, 2010

Suzuki Belang R 150



Sekali sekala jadi mat rempit jugak.........



Best jugak layan dgn moto nie....... kecil 2 pun power nie......




Kat malaysia moto nie suzuki belang tapi saya dah pakai sticker thailand Raider R 150...... jer..

Juri berat sebelah

KELEBIHAN status pemenang pingat perak Sukan Olimpik dilihat membantu pasangan Australia, Melissa Wu dan Alexandra Croak muncul juara 10m platform berpasangan di Kompleks Akuatik Dr S P M, semalam.



Pasangan negara, Lee Mun Yee dan Pandelela Rinong yang memenangi pingat perak menganggap juri lebih pemurah memberikan markah kepada pasangan Australia itu.


“Pemberian markah agak berat sebelah. Meskipun terjunan yang dilakukan Melissa dan Alexandra tidak bagus, mereka tetap mendapat markah yang tinggi mungkin kerana berada di sini atas status pemenang pingat perak Olimpik,” kata Mun Yee.


Mun Yee dan Pandelela memenangi pingat perak selepas mengumpul 328.38 mata manakala Melissa dan Alexandra mencatatkan 335.76 mata.Pasangan kedua Australia, Briony Cole dan Anabelle Smith menang pingat gangsa dengan catatan 325 mata.


Paling ketara apabila terjunan pertama dan kedua pasangan juara itu yang tidak selari tetap diberi markah tinggi dengan purata 8.5 dan 9 markah oleh juri ketika pasangan lain hanya diberi hingga 8.5 mata andai tidak selari terjun ke dalam air.


Bagaimanapun, pasangan negara terpaksa menanti hingga terjunan terakhir, terjunan sempurna yang mencatatkan markah tertinggi acara itu, 82.56 mata untuk mengesahkan pingat perak. Pandelela turut bersetuju dengan pandangan rakannya itu tapi gembira kerana misi mereka memenangi pingat dalam acara itu berjaya direalisasi.


“Kini kami perlu menumpukan perhatian untuk acara individu tapi tiada sasaran ditetapkan,” katanya.


Satu lagi pasangan negara, Cheong Jun Hoong, 20, dan Traisy Vivien Tukiet, 16, menamatkan saingan di tempat kelima dengan 316.38.


Agak membanggakan kerana pasangan muda negara ini mempamerkan kematangan dan menduduki tempat kedua sebelum terjunan terakhir. Namun, kesilapan pada terjunan menyebabkan mereka terpaksa akur keputusan akhir itu.


“Kami sudah mencuba yang terbaik tapi malangnya melakukan kesilapan pada saat akhir. Apapun kami gembira kerana sekurang-kurangnya menyaingi antara pasangan terbaik dunia di temasya ini,” kata Traisy.

Pinjam ah long RM2.9j masuk MLM



SEORANG anggota polis melalui kawasan telefon awam yang dipenuhi iklan ah long haram menawarkan pinjaman wang. - Gambar hiasan

KUALA LUMPUR - Membimbangkan! Percaya atau tidak, wanita bujang dan berkahwin menjadi golongan yang kian terhimpit apabila statistik Jabatan Pengaduan dan Perkhidmatan Awam MCA menunjukkan mereka semakin galak meminjam dengan ah long melibatkan hutang mencecah RM2.9 juta sejak 2009 sehingga Ogos tahun ini.

Dalam tempoh dua tahun itu, sebanyak 51 aduan yang diterima biro itu melibatkan wanita berusia dalam lingkungan 20 dan 30-an mengatakan hidup mereka diselubungi kebimbangan lantaran menjadi buruan lintah darat tersebut kerana gagal melunaskan hutang.

Bagi tahun 2009, sebanyak 51 wanita Melayu Lembah Klang telah meminjam dengan ah long membabitkan hutang RM2.2 juta manakala tahun ini sehingga Ogos pula seramai 16 peminjam berbuat demikian membabitkan hutang berjumlah RM784,000.

Difahamkan, rata-rata jumlah pinjaman berjumlah di antara RM1,000 dan RM300,000 itu dibuat oleh golongan tersebut ialah untuk memulakan perniagaan dan menyertai program pemasaran pelbagai peringkat (MLM).

Ketika mendedahkan perkara tersebut, ketua jabatan itu, Datuk Michael Chong berkata, walaupun jumlah pengadu melibatkan wanita Melayu masih rendah berbanding wanita kaum lain, ia tidak boleh dipandang ringan.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Bimbang anak jadi pelacur



ZAITON menunjukkan gambar anak perempuannya, Nur Farlihin yang hilang lebih tujuh bulan lalu di Taman Tasik Mutiara, Seberang Perai Selatan semalam.

PERAI – Seorang ibu bimbang anak perempuannya diperalatkan oleh sindiket pelacuran dan dadah antarabangsa selepas keluar dari rumah di Taman Tasik Mutiara, Simpang Empat, Seberang Perai Selatan dekat sini pada 14 Februari lalu.

Zaiton Din, 53, berkata, ini berikutan anak bongsunya Nur Farlihin Yahya, 20, menelefonnya menggunakan nombor antarabangsa iaitu 66883878343 baru-baru ini selepas lebih tujuh bulan menghilangkan diri.

Katanya, dia dan keluarga cuba menghubungi nombor itu dan diberitahu oleh operator panggilan tersebut dibuat dari Thailand.

“Nur Farlihin ada menghubungi saya termasuk pada hari raya pertama dan kali terakhir tiga hari yang lepas.

“Dia meminta kami jangan bimbang selain minta maaf di atas segala kesalahannya. Saya bimbang dia terlibat jadi pelacuran dan dadah di negara jiran kerana suaranya kedengaran ketakutan,” katanya.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Kemalangan ngeri 10.10.10



PASUKAN penyelamat mengusung seorang mangsa kemalangan berhampiran Plaza Tol Simpang Ampat, Alor Gajah semalam.

MELAKA – Tarikh 10.10.10 yang dinanti-nanti kebanyakan orang ‘meragut’ 12 nyawa manakala lebih 40 orang cedera dalam kemalangan ngeri membabitkan tujuh buah kenderaan di Kilometer 223 Lebuh Raya Utara-Selatan berhampiran Plaza Tol Simpang Ampat, Alor Gajah semalam.

Dalam tragedi ngeri pada pukul 6.40 petang, kesemua mangsa yang terkorban terdiri daripada sembilan lelaki dan tiga wanita.

Setakat tengah malam tadi identiti semua mangsa belum dikenal pasti.

Kenderaan yang terbabit dalam kemalangan itu ialah sebuah bas ekspres Delima, sebuah bas Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM), tiga buah kereta, sebuah van dan sebuah motosikal.

Seorang jurucakap syarikat Projek Lebuh Raya Utara-Selatan (PLUS) ketika dihubungi berkata, kemalangan itu didakwa berpunca daripada bas ekspres Delima yang dalam perjalanan dari Melaka menuju ke ibu negara. Bas itu didakwa terbabas dan melanggar pembahagi lebuh raya.

“Selepas melanggar pembahagi jalan bas tersebut berpusing-pusing memasuki laluan bertentangan sebelum berlanggar dengan sebuah van yang dalam perjalanan ke selatan.

“Bas Delima itu kemudian merempuh sebuah Perodua MyVi, bas JKM dan tiga buah kenderaan lain,” kata beliau ketika dihubungi di sini semalam.

Difahamkan 12 mangsa yang terkorban membabitkan sepuluh penumpang bas Delima, seorang penumpang van dan seorang penunggang motosikal lelaki.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Thursday, October 7, 2010

Tin terlekat pada kepala kucing



PENYELAMAT cuba mengeluarkan tin makanan yang terlekat pada kepala seekor kucing di bandar Linz, Austria baru-baru ini.

Lelaki dirogol tiga wanita bergilir-gilir

HARARE - Seorang lelaki Zimbabwe mendakwa sekumpulan tiga wanita menculik, memberinya dadah sebelum merogolnya dalam kejadian serangan seks ke atas lelaki yang berlaku buat kali kelima dalam tempoh setahun, kata seorang jurucakap polis semalam.

Lelaki berumur 26 tahun itu memberitahu polis dia ditawarkan untuk menumpang kenderaan yang dinaiki wanita berkenaan di bandar Bulawayo selatan Zimbabwe.


Siapa rogol siapa sebenarnya...dunia dah terbalik..... umat akhir zaman .....

sumber dari kosmo 7/1/10

Wednesday, October 6, 2010

myMetro | Lif sering menjunam



BIMBANG...kanak-kanak terpaksa menuggu penjaga untuk menaiki lif di Pangsapuri Impian Baiduri.
myMetro | Lif sering menjunam

Tuesday, October 5, 2010

Azam mendidik anak

Apa kata tahun ini anda mencari resolusi baru untuk menjadi ibu bapa yang lebih efektif?



"BELAJARLAH memahami setiap tindakan anak kerana dengan cara inilah anda menggalakkan komunikasi yang lebih baik."

KITA sering mendengar resolusi tahun baru kebanyakan orang adalah untuk berhenti merokok, lebihkan senaman atau mengubah tabiat pemakanan. Apa kata tahun ini anda mencari resolusi baru untuk menjadi ibu bapa yang lebih efektif?

Mungkinkah terdapat teknik mendidik anak yang perlu anda tukar? Ataupun terdapat tabiat anak anda yang perlu diubah?

Berikut adalah sesetengah resolusi mendidik anak yang mungkin boleh dipertimbangkan.

Jadikan contoh

Kebanyakan ibu bapa tidak sedar akan pengaruh mereka terhadap anak-anak.

Anak biasanya cenderung terpengaruh dengan tabiat merokok, pengamalan diet yang tidak sihat, tidak memakai topi keledar dan sebagainya jika salah seorang daripada ibu bapa mempunyai tabiat buruk.

Ibu bapa perlu menjadi model yang baik sama ada dari segi tingkah laku mahupun kaedah pengurusan emosi.

Mendisiplinkan anak

Belajar mendisiplinkan anak secara efektif amat mustahak. Mendidik mereka kaedah bertindak balas dan mengurangkan tingkah laku yang buruk adalah salah satu contohnya.

Disiplin dan hukuman bukan perkara yang sama. Jika anda berdepan dengan masalah mendisiplinkan anak, maka jangan segan mendapatkan bantuan. Setiap kanak-kanak adalah berbeza. Teknik didikan tertentu tidak semestinya boleh diaplikasikan untuk semua anak.

Didikan adalah sebahagian besar daripada disiplin. Jika anak melenting, mengehadkannya daripada menikmati pelbagai keistimewaan mungkin satu tindakan yang wajar.

Tetapi, si anak tidak mungkin belajar atau tahu apa yang betul sehinggalah anda menunjukkan kepadanya. Luangkan masa untuk menerangkan perilaku yang betul kepada anak.



Memahami anak

Adakah anda memahami perkara yang dilakukan oleh anak? Mengapa anak kecil memandang anda dan sejurus selepas itu memukul abangnya atau melontarkan sesuatu ke atas lantai? Tidakkah dia tahu itu sesuatu yang salah?

Dia mungkin tahu tetapi tidak bermakna apa yang dilakukan itu jahat. Sebaliknya, kebanyakan kanak-kanak berada dalam kedudukan menerokai had mereka. Inilah satu proses normal dan merupakan sebahagian daripada perkembangan semula jadi. Jika anda berusaha memahami rasional anak, boleh jadi kemarahan dan reaksi anda tidaklah seteruk yang disangkakan.

Sebahagian besar ibu bapa telah mengukuhkan perilaku buruk anak tanpa disedari. Keadaan ini boleh berlaku apabila anak disalurkan dengan pelbagai perhatian negatif dan tidak konsisten. Sekiranya anda masih tidak dapat memahami mengapa anak bertindak sedemikian, maka ini mungkin bermakna teknik mendisiplinkan anak anda itu tidak berkesan.

Pemakanan sihat

Dewasa ini kebanyakan ibu bapa dilihat cenderung memanjakan anak. Malah, mereka juga terlupa meminta anak membasuh pinggan mangkuk setiap kali selepas makan. Sepatutnya, anak perlu belajar menghabiskan makanan agar tidak meninggalkan separuh daripada sajian tersebut di dalam pinggan.

Jika anda sentiasa membiarkan lebihan makanan berada dalam pinggan secara konsisten, tabiat ini akan terbawa-bawa sehingga ke alam dewasa. Untuk menyelesaikan masalah ini, anda mungkin boleh memberikan hidangan kecil kepada anak bagi melatihnya menghabiskan semua makanan. Sediakan juga pilihan makanan yang sihat seperti buah-buahan, sayuran, daging dan produk tenusu rendah lemak. Hadkan pengambilan minuman bersoda, tinggi gula dan makanan kaya lemak dalam diet pemakanan anak anda.




"GALAKKAN anak aktif dalam aktiviti fizikal bagi mengelakkan risiko menjadi obes."

Aktiviti fizikal

Bilangan kanak-kanak dan anak remaja yang obes kian bertambah. Menghabiskan masa berjam-jam di depan televisyen, bermain permainan video dan komputer adalah antara puncanya. Jadi, selain pengamalan diet yang seimbang, pastikan anak diberi masa untuk melakukan aktiviti-aktiviti fizikal secara kerap untuk kekal sihat dan cergas.

Berkomunikasi secara efektif

Adakah anda tahu bagaimana berinteraksi dengan anak? Apakah yang akan anda lakukan apabila anak bermasalah? Belajar berkomunikasi dengan anak jelas merupakan satu kemahiran penting.

Sebenarnya terdapat banyak perkara yang boleh dibincangkan bersama anak. Misalnya, pendidikan seks, bahaya merokok dan penyalahgunaan dadah serta alkohol.

Sentiasa bersedia

Apakah yang akan anda lakukan pada kali pertama berdepan dengan masalah didikan anak yang spesifik? Misalnya, ketika anak bercakap bohong, mencuri atau ponteng sekolah? Anda mungkin tidak bersedia untuk setiap situasi tetapi perancangan awal mungkin dapat membantu.

Membuat perancangan awal juga boleh membantu anda berdepan dengan anak-anak yang sukar dikawal.

Bahana letak komputer riba atas paha




GAMBAR yang disiarkan dalam majalah Pediatrics menunjukkan seorang
budak lelaki berumur 12 tahun meletakkan komputer riba di atas pahanya.

CHICAGO - Pengguna-pengguna yang suka meletakkan komputer riba di atas paha mungkin perlu memikirkan semula tabiat itu kerana ia boleh mengakibatkan sindrom kulit terbakar, menurut sebuah kumpulan penyelidik dari Switzerland dalam satu artikel yang disiarkan oleh jurnal Pediatrics semalam.

Sindrom itu menyebabkan warna kulit tidak sekata dan berbintik-bintik ekoran terdedah pada bahang panas dalam tempoh yang lama.

Dalam satu kes terbaru, seorang budak lelaki berusia 12 tahun mengalami simptom tersebut di paha kiri selepas dia bermain permainan video beberapa jam sehari dalam tempoh beberapa bulan.

Kes lain turut melibatkan seorang pelajar jurusan undang-undang dari Virginia, Amerika Syarikat (AS) yang terpaksa mendapatkan rawatan setelah kakinya mengalami masalah sama.

Dr. Kimberley Salkey yang merawat pelajar tersebut terkejut apabila mengetahui dia menyiapkan tugasan dengan menggunakan komputer riba yang diletakkan di atas pahanya selama enam jam sehari.



GAMBAR yang disiarkan dalam jurnal Pediatrics menunjukkan paha kiri seorang budak lelaki 12 tahun berwarna kemerah-merahan
seperti melecur akibat meletakkan komputer riba di atas pahanya.

Suhu di bahagian bawah komputer itu boleh mencecah 52 darjah Celsius.

Ia merupakan salah satu daripada sepuluh kes berkaitan komputer riba yang dilaporkan dalam jurnal-jurnal perubatan sejak 2007.

Walaupun secara umumnya tidak berbahaya, ia bagaimanapun boleh mengakibatkan kulit menjadi gelap secara kekal.

Menurut Dr. Andreas Arnold dan Peter Itin dari Hospital Universiti Basel, kerosakan kulit itu boleh menyebabkan kanser kulit.

Sebelum ini, sindrom itu berlaku dalam kalangan pekerja yang terpaksa berada dekat dengan haba panas seperti pembuat roti dan peniup kaca. - AP

myMetro | Amirul menakjubkan



Taniah BRO ....... GAGAH...gaya Amirul mengangkat bebanan dalam kategori 56kg, semalam

myMetro | Amirul menakjubkan

Monday, October 4, 2010

Berita Harian Online | Derita pakistan



Biskut kering jadi rebutan: Mangsa banjir besar Pakistan, termasuk si kecil bergaduh rebut makanan

Berita Harian Online | Derita pakistan

“Rata-rata rakyat Pakistan yang ditemui, amat terharu dan berterima kasih dengan bantuan Malaysia. Kita tidak menganggapnya sebagai pujian, sebaliknya menjadi tekad untuk terus membantu mereka,”

myMetro | Pelaburan jaga prestij


myMetro | Pelaburan jaga prestij


KETIKA masyarakat dunia berlumba-lumba membangunkan institusi pendidikan ke arah kecemerlangan, ...

Sunday, October 3, 2010

myMetro | Wan Chik terkilan

myMetro | Wan Chik terkilan

“Walaupun dia tidak berharta, namun bagi saya dia adalah jutawan akhirat yang penuh dengan ilmu agama. Sebab itu, saya begitu kasih kepadanya dan bukan kerana harta atau popularitinya sebagai pelakon,”

myMetro | Guru sudah jadi kerani


myMetro | Guru sudah jadi kerani

PENUH DUGAAN...mengajar pelajar sudah cukup mencabar, guru tidak wajar dibebankan lagi dengan tugasan sampingan remeh sebaliknya fokus pada tanggungjawab hakiki.

myMetro | Kereta isi petrol botol meletup


myMetro | Kereta isi petrol botol meletup


Nie yg dikatakan harian bin ajaib nie........

Saturday, October 2, 2010

Berita Harian Online | 'Papa dah mati biar Danish jaga mama'



HARLINA ditenangkan ahli keluarga ketika tiba di Hospital Kuala Lumpur, semalam.

Berita Harian Online | 'Papa dah mati biar Danish jaga mama'



Nie Kes mat rempit ......... tak tempat berlumba ....... jadi lumba haram jadi nya....... dan menyebabkan kematian papa Danish ........

myMetro | 'Saya menyesal'

myMetro | 'Saya menyesal'

NIE pun satu hal lagi kalau dah tak suka lepaskan jer......jgn susahkan pada pihak isteri tu...... dan setiap manusia ada nafsu dan keinginan berpasangan yg penting tidak langgar hukum syarat dan agama islam ...... tapi dalam kes nie agama rujukan utama ..... ada halal.. haramnya....

myMetro | Bapa terkejut bayi jadi biru

myMetro | Bapa terkejut bayi jadi biru

Sebenarnya hidup dan mati adalah koasa Allah SWT jadi punca kematian tu adalah penyebab ...dan setiap kelahiran dan pasti ada kematian.......jadi perbanyakan ingat kepada Allah SWT......SETIAP KEJADIAN PASTI ADA HIKMAHNYA....

myMetro | Koma angkara peragut

myMetro | Koma angkara peragut

nampak nya jenayah nie lagi makin menjadi pulak............sebenarnya pasal kurang agama boleh jadi mcm nie.....yg peragut..tu...terlepas x apa kalau tertangkap..alamak batu 2........kubur kasi tanam terus......tak gitu....

Thursday, September 30, 2010

Berita Harian Online | Bayi 3 bulan mati di rumah pengasuh

Berita Harian Online | Bayi 3 bulan mati di rumah pengasuh

Berita Harian Online | SYABAS tak boleh naik tarif: Khalid

Berita Harian Online | SYABAS tak boleh naik tarif: Khalid

Kegiatan syarikat kutip dari restoran bukan Islam untuk dijual semula dibongkar



MINYAK masak ‘recon’ diproses semula sebelum dijual.


SEREMBAN: Beberapa syarikat yang terbabit dalam pelupusan minyak masak terpakai dikesan terbabit dalam kegiatan memproses semula bahan itu termasuk yang dikutip dari restoran bukan Islam untuk dijual semula dalam pasaran.

Yayasan Alam Sekitar Tunku Syed Razman (YASTSR) yang terbabit secara langsung dalam bidang pemuliharaan alam sekitar mendakwa mereka sudah menjalankan siasatan berhubung perkara itu dan mempunyai bukti mengenainya.

Pengarah YASTSR, Hassahari Johari Mawi, berkata modus operandi syarikat terbabit yang mendakwa bergerak atas dasar membantu pihak berkuasa tempatan (PBT) mencegah pencemaran tetapi mengambil kesempatan tanpa disedari.

"Syarikat terbabit dipercayai menggunakan alasan membantu menyelesaikan masalah pencemaran tetapi sebaliknya membentuk bidang perniagaan baru iaitu mengumpulkan minyak masak terpakai daripada restoran atau kedai makan sebelum dibungkus semula dan dijual di pasaran.

"Yayasan sudah membuat siasatan dan mendapati mereka menyalahgunakan kebenaran PBT untuk mendapatkan minyak masak terpakai itu," katanya.

Beliau berkata demikian kepada Berita Harian selepas menyampaikan taklimat kepada beberapa agensi kerajaan dan PBT mengenai peranan yang boleh dimainkan YASTSR dalam membantu menangani masalah itu.

Program berkenaan dirasmikan Penasihat YASTSR, Tunku Mohsinuddin Tunku Mohd Jamil yang juga seorang daripada Ahli Lembaga Pengarah YASTSR.
Hassahari berkata, pihaknya juga mempunyai bukti syarikat terbabit turut memaparkan logo PBT pada kenderaan yang mengumpul minyak masak dipercayai bagi melindungi kegiatan mereka.

"Malah, siasatan kami juga mendapati ada kakitangan PBT yang turut membantu dengan mengarahkan pengusaha restoran menjual minyak masak terpakai itu kepada wakil syarikat terbabit," dakwanya.

Beliau mendakwa, pihaknya difahamkan minyak masak terpakai itu dibeli pada harga antara RM1.30 hingga RM1.50 sekilogram.

Dakwanya, syarikat terbabit turut dikesan bekerjasama dengan kilang memproses minyak masak atau kilang yang memproses bahan mandian seperti syampu, sabun serta bahan kosmetik untuk menjalankan kegiatan itu.

"Kita kesal kerana minyak masak ‘recon’ ini turut mempunyai logo halal pada pek plastiknya dan dijual pada harga lebih murah kepada peniaga restoran, kedai makan dan peniaga pasar malam.

"Walaupun kegiatan ini belum berleluasa, ramai pengguna tidak menyedarinya dan apa yang membimbangkan ialah tahap ketulenan dan kesucian minyak berkenaan termasuk dari segi hukum syarak," katanya.

Hassahari berkata, YASTSR bercadang menjayakan kempen antiminyak masak terpakai ini dalam tempoh terdekat dan berharap mendapat sokongan padu daripada semua PBT serta jabatan yang berkaitan untuk bersama-sama menyekat kegiatan itu.

Sementara itu, pekerja swasta, Nur Ain Karim, 24, berkata tindakan syarikat terbabit tidak wajar kerana membabitkan isu halal yang sangat sensitif bagi masyarakat Islam.

"Tindakan syarikat itu mencampurkan minyak terpakai dari restoran bukan Islam jelas menjadikan bahan itu sudah tidak halal untuk digunakan orang Islam dan pengguna yang tidak mengetahui terus menggunakannya," katanya.

Peniaga, Chong Chee Weng, 28, pula berkata, pihak berkuasa perlu mengambil tindakan tegas bagi menghentikan kegiatan tidak bertanggungjawab syarikat terbabit.

"Kegiatan ini tidak boleh dipandang ringan kerana minyak terpakai itu juga membahayakan kesihatan dan meningkatkan risiko penyakit.

"Kementerian dan jabatan yang berkaitan perlu menyiasat dan menghentikan aktiviti syarikat itu sebelum ia berleluasa," katanya.

sumber dari berita harian 30/09/2010..

Kerangka manusia dijumpai di kawasan buang sampah

Kerangka manusia dijumpai di kawasan buang sampah

myMetro | 'Kami mahu keadilan'

myMetro | 'Kami mahu keadilan'

Friday, August 20, 2010

istimewa nye wanita islam

1.Doa perempuan lebih makbul daripada lelaki karena sifat penyayang yang lebih kuat daripada lelaki. Ketika ditanya kepada Rasulullah akan hal tersebut, jawab beliau, "Ibu lebih penyayang daripada bapa dan doa orang yang penyayang tidak akan sia-sia".

2. Apabila seseorang perempuan mengandung janin dalam rahim nya, maka beristighfarlah para malaikat untuknya. Allah mencatatkan bagi nya setiap hari dengan 1000 kebajikan dan menghapus kan dari nya 1000 kejahatan.

3. Apabila seseorang perempuan mulai sakit hendak bersalin, maka Allah mencatat kan bagi nya pahala orang yang berjihad pada jalan Allah.

4. Apabila seseorang perempuan melahir kan anak, keluar lah dia dari dosa-dosa seperti keadaan ibu nya melahirkan nya.

5. Apabila telah lahir anak lalu disusui, maka bagi ibu itu setiap satu tegukan daripada susu nya diberi satu kebajikan.

6. Apabila semalaman ibu tidak tidur dan memelihara anak nya yang sakit, maka Allah memberi nya pahala seperti memerdekakan 70 hamba dengan ikhlas untuk membela agama Allah.

7. Barang siapa yang menggembira kan anak perempuan nya, darjat nya seumpama orang yang sentiasa menangis karena takutkan Allah dan orang yang takut kan Allah, akan diharam kan api neraka ke atas tubuhnya.

8. Barang siapa membawa hadiah, (baik makanan dari pasar ke rumah lalu diberikan kepada keluarga nya, maka pahala nya seperti bersedekah. Hendak lah mendahulu kan anak perempuan daripada anak lelaki. Maka barang siapa yang menyuka kan anak perempuan seolah-olah dia memerdeka kan anak Nabi
Ismail.

9. Tiap perempuan yang menolong suami nya dalam urusan agama, maka Allah memasuk kan dia ke dalam syurga lebih dahulu daripada suami nya (10,000 tahun).

10. Wanita yang solehah itu lebih baik daripada 1,000 lelaki yang soleh.

11. Perempuan apabila sembahyang lima waktu, puasa bulan Ramadhan, memelihara kehormatan nya serta taat akan suami nya, masuk lah dia dari pintu syurga mana sahaja yang dikehendaki.

12. Aisyah berkata, "Aku bertanya kepada Rasulullah, siapa kah yang lebih besar hak nya terhadap wanita? Jawab rasulullah, "Suami nya. "Siapa pula berhak terhadap lelaki?" Jawab Rasulullah, "Ibu nya".

13. Apabila memanggil akan engkau dua orang ibu bapa mu, maka jawab lah panggilan ibu mu dahulu.

14. Wanita yang taat akan suami nya, semua ikan- ikan di laut, burung di udara, malaikat di langit, matahari dan bulan semua beristighfar bagi nya selama mana dia taat kepada suami nya serta menjaga sembahyang dan puasanya.

15. Wanita yang taat berkhidmat kepada suami nya akan tertutup pintu-pintu neraka dan terbuka pintu-pintu syurga. Masuklah dari mana-mana pintu yang dia kehendaki dengan tidak dihisab.

16. Syurga itu di bawah tapak kaki ibu.

17. Wanita yang tinggal bersama anak-anak nya akan tinggal bersama aku (Nabi s.a.w) di dalam syurga.

18. Barangsiapa mempunyai tiga anak perempuan atau tiga saudara perempuan atau dua anak perempuan atau dua saudara perempuan lalu dia bersikap ihsan dalam pergaulan dengan mereka dan mendidik mereka dengan penuh rasa takwa serta bertanggung jawab, maka baginya syurga.

19. Daripada Aisyah r.a. Barang siapa yang diuji dengan sesuatu daripada anak-anak perempuan lalu dia berbuat baik kepada mereka, maka mereka akan menjadi penghalang bagi nya dari api neraka.

Thursday, August 19, 2010

“Ramadhan Bulan Mulia”



Antara keistimewaan yang terdapat pada bulan Ramadan ialah:

  1. Disyariatkan Ibadah Puasa

Sabda Rasulullah s.a.w:

"Telah tiba kepada kamu bulan Ramadan, iaitu bulan yang penuh keberkatan. ALLAH telah mewajibkan ke atas kamu agar berpuasa pada bulan itu." ­- Hadis riwayat Imam Ahmad di dalam Musnadnya , hadis no: 9133.

  1. Bulan Diturunkan Al-Quran

Firman ALLAH S.W.T:
"(Kamu diwajibkan berpuasa) pada bulan Ramadan yang mana diturunkan al-Quran pada bulan itu. (Al-Quran itu) menjadi petunjuk bagi sekalian manusia dan juga membawa keterangan yang menjelaskan petunjuk dan perbezaan antara yang benar dengan yang salah." - Surah al-Baqarah: 185.

  1. Pintu Syurga Terbuka Luas

Sabda Rasulullah s.a.w:

"Apabila datang bulan Ramadan, pintu-pintu syurga akan dibuka." - Hadis riwayat al-Bukhari dalam Sahihnya, hadis no: 1898.

Pada bulan Ramadan yang penuh berkat ini juga dibuka seluas-luasnya pintu syurga bagi mereka yang beriman dan taat kepada perintah ALLAH. Bahkan, di bulan yang mulia ini jugalah ALLAH melimpahkan pelbagai ganjaran pahala kepada hamba-NYA yang menjadi penyebab memudahkan mereka masuk ke syurga

  1. Pintu Rahmat (Belas Kasihan Terhadap Hamba-NYA) Terbuka Luas

Sabda Rasulullah s.a.w :
"Apabila tiba bulan Ramadan maka dibuka pintu-pintu rahmat." ­- Hadis riwayat Muslim di dalam Sahihnya, hadis no: 1079.

Pada bulan Ramadan pintu-pintu Rahmat dibuka. ALLAH meluaskan rahmat-NYA agar menaungi seluruh hamba-hamba-NYA yang tekun beribadah dan taat kepada-NYA dengan memberi ganjaran pahala yang berlipat kali ganda

5. Pintu Langit Terbuka Luas dan Pintu-Pintu Neraka Tertutup Rapat

Sabda Rasulullah s.a.w :
"Apabila masuk bulan Ramadan, pintu-pintu langit dibuka dan pintu-pintu neraka jahanam ditutup." - Hadis riwayat al-Bukhari dalam Sahihnya, hadis no: 1899.

ALLAH membuka pintu langit seluas-luasnya pada bulan Ramadan yang mulia ini untuk menurunkan limpahan rahmat-NYA kepada sekalian hamba-hamba-NYA serta segala amalan-amalan berbentuk ketaatan kepada-NYA akan naik secara terus kepada-NYA.

Pintu-pintu neraka pula ditutup serapat-rapatnya pada bulan Ramadan. Ia menunjukkan bahawa pada bulan Ramadan yang mulia ini hamba-hamba ALLAH yang tekun beribadah dan menurut segala perintah-NYA terlindung daripada dorongan untuk melakukan perbuatan-perbuatan terlarang yang boleh menjadi penyebab untuk mereka dicampakkan ke dalam api neraka

6. Syaitan dan Jin Dirantai

Sabda Rasulullah s.a.w:
"Apabila tibanya malam pertama bulan Ramadan dibelenggu syaitan-syaitan dan jin yang derhaka." - Hadis riwayat al-Tirmizi di dalam Sunan al-Tirmizi, Kitab al-Shaum, hadis no: 618.

"Apabila semua syaitan terbelenggu tidak bermakna langsung tidak akan berlaku kejahatan dan kemaksiatan. Ini kerana, punca berlakunya kemaksiatan mungkin berpunca daripada faktor selain (hasutan) syaitan seperti diri manusia itu yang sememangnya berperangai buruk, sentiasa melakukan perbuatan mungkar serta manusia yang nafsunya masih terdorong mengikut hasutan syaitan." - Rujuk Fath al-Baari Syarh Sahih al-Bukhari, Tahqiq oleh Syeikh Abdul Aziz bin Abdullah bin Baz, edisi terjemahan oleh Amiruddin, Pustaka Azzam, Jakarta (1997), jil. 11, ms. 43.
7. Pada Bulan Ini Terdapat Lailatul Qadar

Firman ALLAH S.W.T:

"Sesungguhnya KAMI telah menurunkan (al-Quran) itu pada malam al-Qadar. Apakah cara yang membolehkan engkau mengetahui kebesaran lailatulqadar itu? Lailatulqadar ialah malam yang paling baik berbanding 1000 bulan. Pada malam itu, para malaikat dan Jibril turun dengan izin TUHAN mereka membawa segala perkara (yang ditakdirkan berlakunya pada tahun berikutnya). Sejahteralah malam (yang berkat) itu hingga terbit fajar." – Surah al-Qadr: 1-5.

Sabda Rasulullah s.a.w :
"Carilah (lailatulqadar) pada sepuluh malam terakhir. Jika seseorang kamu lemah atau tidak mampu, janganlah dia kalah (putus asa) mencarinya pada baki tujuh malam terakhir." - Hadis riwayat Muslim di dalam Sahihnya, hadis no: 1165.

Wednesday, August 18, 2010

Resepi Cendol...............



Selamat mencuba.......... nak sedap lagi + madu atau ice krim....ememememem
pasti terangkat punya......cedap..


Bahan-Bahan:
1 santan (dari 1 ½ biji kelapa) sedikit garam
Bahan Cendol 20 helai daun pandan } dikisar 500ml air } & ditapis sedikit pewarna hijau 1 camt. air kapur 150 g. tepung kacang hijau 1 camB. tepung beras 430 ml air Bahan Air Gula 300 g. gula melaka (dicincang) 100 g. gula pasir 250 ml air 2 helai daun pandan (disimpul)


Cara:
1. Campur air daun pandan, pewarna hijau, air kapur, tepung kacang hijau, tepung beras dan air hingga tidak bergentel.
2. Kacau di atas api sederhana hingga kental dan berkilat.
3. Sediakan semangkuk besar air sejuk. Letak acuan/tapisan cendol di atas mangkuk.
4. Tuangkan bancuhan yang sudah masak tadi kemudian tekan dengan senduk untuk mendapatkan bentuk cendol. Biar 15 minit sebelum dituskan dan disimpan di dalam peti sejuk. 5. Untuk membuat air gula. Jerang semua bahan hingga gula larut. Biar sejuk.
6. Untuk menghidangnya, letak cendol di dalam gelas, tambah kiub ais. Tuangkan santan bercampur garam dan air gula

Tuesday, August 17, 2010

Cendol Madu .........Cedap....



Cedap..nie........ apa2 hal siang hari puasa dulu .... dah magrib baru perkena cendol nie......CEDAP...

SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL MUBARAK...........

Seribu senyuman
belum tentu menawan hati

satu jelingan sudah cukup
menimbulkan rasa benci
membina kemesraan mengambil masa
meruntuh hanya sekelip masa

Semoga RAMADHAN mengukuhkan

Ukhwah yang telah terbina

Selamat Menyambut Ramadhan Al-Mubarak,

Mohon maaf di atas segala keterlanjuran kata2 dan perbuatan,

Di dalam sedar atau pun tidak sedar,

Semoga kita semua di rahmati dan di berkati ALLAH SWT





Sila baca peringatan & pengajaran di bawah =)



SELAMAT DATANG RAMADHAN AL MUBARAK
Sejarah Ramadhan
1) Ramadhan: ertinya panas terik
2) Bulan di turunkan Al Quran dan disebut (syahru ramadhana)
3) Berlakunya perang Badar Kubra dan mendapat kemenangan.
4) Bulan dimana nabi mengambil balik Mekah dari tangan Musyrikin dan berakhirnya penyembahan berhala.
5) Di dalamnya dipilih ada malam al-qadar yakni lebih baik drpd 1000 bulan.
6) Di pilih untuk ibadat puasa.
7) Di pilih untuk ibadat2 lain (tadarus Al Quran)


Kelebihan Bulan Ramadhan
1) Kamu akan di naungi Ramadhan. (bagi yg telah meninggal dunia terlepas dari siksa kubur)
2) Bulan penuh keberatan
3) Di malamnya ada lebih baik drpd 1000 bulan
4) Amal sunat sama dengan solat fardhu
5) Manakala solat fardhu mendpt 70 kali ganda
6) Bulan sabar dan pahalanya adalah syurga
7) Bulan menambah rezeki
8) Memberi buka banyak pahala
9) Bulan keampunan
* doa yang paling makbul iaitu doa sebelum berbuka puasa.
* juga doa pada sepertiga malam.
10) 10 hari pertama adalah mulanya rahmat, 10 hari pertengahan - pengampunan, 10 hari terakhir - kemerdekaan api neraka.


Amalan-amalan di bulan Ramadhan
1) Mengucapkan Selamat Menyambut Bulan Ramadhan
2) Menempah pakaian untuk Ramadhan
3) Niat puasa sebulan pd permulaan Ramadhan
4) Hendak tidur bacalah 4 ayat terakhir Surah Al Kahfi supaya dapat bangun malam
5) Berazam melakukan Terawih 20 rakaat (bukan 8 rakaat)
6) Bertadarus secara bersemak (bukan sendirian)
7) Solat berjemaah setiap waktu
8) Solat jemaah di masjid/surau
9) Amalkan Qiyamulail walaupun pendek
10) Sahur diwaktu akhir
11) Sahur - utk mengelakkan makanan tidak hadam elakkan makanan pedas dan tutup sahur dengan air susu
12) Mandi Janabat sebelum Imsak
13) Kurangkan tidur
14) Tunaikan Solat sunat fajar (Solat Sunat Subuh)
15) Tunaikan Solat Dhuha
16) Tidur waktu cuti (satu jam sebelum Zohor)
17) Tunaikan solat Rawatib
18) Jaga pacaindera
19) Elakkan gosok gigi pd waktu petang
20) hadiri majlis ilmu
21) Buat baik pd ibubapa
22) Isteri hendaklah taat pd suami
23) Banyakkan bersedekah
24) Berbuka dgn 3 biji kurma dan air yg belum dipanaskan oleh api
25) Berbuka bersama org tua
26) Jemput tetamu berbuka
27) Kurangkan berat badan
28) Banyakkan i'tikaf di masjid (lelaki sahaja)
29) Baiki hubungan suami isteri
30) Baiki hubungan jiran
31) Isteri jauhi drpd keluar memakai mekap & perhiasan
32) Elakkan berbelanja berlebihan
33) Kuatkan kesabaran
34) Banyakkan selawat,istighfar,bertasbih
35) Berazam beramal (pada malam Lailatul Qadar)
36) Mengejut anak dan isteri di mlm Lailatul Qadar
37) Elakkan menonton TV yg mengandungi nafsu
38) Elakkan mendengar radio berunsur hiburan
39) Berdoa dgn nada lembut dan merayu
40) Jauhkan bercumbu dgn suami/isteri
41) Mendoakan ibu bapa samaada hidup atau yg meninggal dunia
42) Melazimkan solat waktu
43) Elakkan sebelum berbuka bersiar2 yg menjadikan pandangan liar
44) Elakkan banyak berhutang
45) Melepaskan perasaan sedih melepaskan Ramadhan ditakuti tidak bertemu lagi dengan Ramadhan akan datang
46) Tunaikan zakat fitrah

Cara Beramal Di Malam Lailatul Qadar (Malam 21-30)
1) Kepada Orang Tua Lemah Cara beramal solat Maghrib, Isyak dan Tarawih berjemaah di masjid/surau, ini sudah dikira beramal Al Qadar
2) Orang yg tidak sanggup solat malam yang panjang
* Baca ayat akhir surah Al Baqarah
* Baca ayat Kursi
* Baca surah Yaasin
* Baca surah Al Zalazah
* Baca surah Al Qafirun
* Baca surah Al Ikhlas

3) Bagi orang yamg kuat dan cergas
* Bangunkan isteri dan anak
* Mandi
* Solat malam - Tahajjud, Taubat, Tasbih, Hajat, Istikharah, dan baca Al Quran

NUZUL Al QURAN ( 17 Ramadhan )
* Tarikh turunnya Al Quran
* Beramallah di malamnya dengan solat malam dan amal2 yg baik

Cara Sambut Hari Raya
Jangan sekali2 disambut dgn hiburan, mercun, pesta lampu dan berbagai kemungkaran dan kemaksiatan
Pada petang akhir Ramadhan org2 yg meninggal(sudah mati) menangis kerana peluang untuk berehat telah berakhir.
Adalah di cadangkan semoga keluarga menziarahi kubur pada petang akhir Ramadhan atau jika kuburnya
jauh, hendaklah dibaca doa Tahlil selepas solat Asar. Semoga mereka diampuni.
Ibnu Abbas r.a pernah mengatakan bahawa roh orang yg meninggal dunia dibenarkan pulang ke rumah anak2nya
dan berdiri di pintu rumah memohon belas kasihan drpd anak2 mengirimkan bacaan doa, sekurang2nya Al Fatihah
sekali utk mereka. Oleh itu janganlah terlalu gembira dan ingatlah org2 tua yg sudah meninggal, semoga nanti sampai giliran kita
maka anak2 akan ingat kpd kita.


Takbir Di Malam Raya
Takbir sebenarnya mempunyai cerita di sebaliknya. Mengikut riwayat, bermula dari peperangan Ahzab.
Peperangan berlaku di dalam musim sejuk, kemudian Salman Al Farisi mencadangkan supaya di gali parit (Khandak) di
akhirnya peperangan ini di beri pertolongan oleh Allah dan kemudian dirakamkan di dalam Takbir.


Kesimpulannya
Bulan Ramadhan datang setahun sekali dan ia sebaik2 bulan, penuh
keberkatan, pengajaran, mendidik mempunyai ketahanan dan penuh dgn amalan-amalan
untuk mendekatkan diri kpd Allah dan hubungan sesama manusia. Oleh itu bersiap
sedialah dari awal supaya ia benar2 mengubah sikap yg baik dan seterusnya
menjadi insan yg soleh/solehah. Semoga dipertemukan di Ramadhan yang akan datang.



*Doa utk menghilangkan baran, maklumlah waktu lapar memang lekas naik angin....
Rujuk kepada Surah Al-Anbiyakk ayat ke 69. Sebelum minum baca doa dan
tiupkan pada air (utk diri sendiri,anak,suami dll). Insyaallah cuba amalkan.

Wallahua'llam.
SELAMAT BERPUASA

Monday, May 10, 2010

Tersilap Landasan

SALAM……


ADA seorang lelaki yang jahil tetapi ego. Dia pergi ke Utara dengan
menggunakan kereta api. Kerana letih, dia tertidur sepanjang
perjalanan. Bila kereta api telah sampai ke destinasi, dia pun
terbangun dan turun dari kereta api. Dia memandang sekeliling, “ Ini
bukan stesen Butterworth.” Memang bukan kerana kereta api itu telah
sampai ke Johor Bahru.

Satu kesilapan yang kecil – kesilapan menaiki kereta api yang salah,
akhirnya membawa perubahan yang besar. Tujuannya ke Utara tetapi
sampai ke Selatan. Landasan yang salah membawa ke distinasi yang
salah. Sama seperti mahu menjadi askar tetapi memohon kerja menjadi
polis.

Setujukah anda, bahawa apa saja keadaan hidup pada masa kini adalah
hasil pilihan anda sendiri pada masa lalu? Walaupun ada yang
mengatakan – “ Saya dipengaruhi. Bukan pilihan saya.” Benar
dipengaruhi, tetapi akhirnya anda memilihnya. Kerana itulah pelari
pecut selalu mengatakan,” Permulaan yang betul membantu kemenangan.”
Kata-kata dari motivasi lama (karut) ialah, “ Tak kiralah apalah
permulaan anda, yang penting ialah pengakhiran,” adalah salah 100%.
Walau apa pun keadaan hidup anda masa lalu, pilihan anda mencorakkan
kehidupan anda pada hari ini – itu yang sebenarnya. anda terpaksa
terima hakikatnya!

Jadi, walaupun kehidupan anda pada masa lalu adalah miskin, tetapi
pilihan anda adalah untuk menjadi kaya kemudian berkomitment untuk
melaksanakan pilihan itu. Insya Allah, anda boleh menjadi kaya. Kalau
miskin tetapi memilih untuk terus hidup miskin, maka miskinlah
kesudahannya kerana pilihan menetukan corak.

Anda memilih untuk berjalan kaki ke kedai, maka akhirnya anda sampai
ke kedai dengan cara berjalan kaki.Anda memilih untuk menaiki kereta,
maka cepatlah anda sampai ke kedai. Apa yang anda pilih di kedai,
itulah barang yang anda bawa ke rumah.

Bolahkah anda sampai ke hilir jika anda berdayung ke hulu? Hari ini,
penagih dadah yang berulang-alik ke pusat pemulihan kerana mereka
memilih untuk menjadi penagih dadah.

Untuk sampai ke penghujung sana, anda memerlukan landasan, Tanpa
landasan, anda tidak mungkin sampai ke hujung sana. Landasan yang
tepat boleh membawa anda ke destinasi yang tepat – sama seperti kes
menaiki kereta api tadi. Kalaulah lelaki tadi tidak jahil tentulah
beliau tidak salah destinasi.

Landasan – berbagai-bagai landasan boleh anda pilih. Persoalannya
adakah landasan itu boleh membawa anda ke destinasi anda? Inilah yang
akan anda ketahui kerana tersilap landasan, anda akhirnya akan gagal.

Untuk mengetahui apakah landasan yang paling sesuai supaya anda boleh
membuat pilihan yang tepat adalah:

Pertama sekali ketahui apa destinasi anda. Di mana anda berada
akhirnya. Tempat yang inginkan dan jumlah kejayaan yang anda ingini.

Setelah mengetahui dengan tepat destinasi anda, tanyakan soalan, “
Adakah apa yang saya lakukan ini boleh membawa saya ke destinasi?”
Tanya dan terus tanya sehingga anda memperolehi apakah pekerjaan yang
boleh membawa anda ke destinasi pilihan anda. Misalnya, jika anda
makan gaji dengan gaji sebanyak sekian-sekian, bolahkah anda menjadi
jutawan? Dapat meringankan beban keluarga, menyelesaikan hutang-hutang
yang tak pernah habis! Jika boleh teruskan, jika tidak boleh, apa yang
perlu dilakukan?

Anda berniaga emas, mendapat emas, berniaga kacang mendapat kacang.
Benar-benar pastikan apakah landasan yang paling sesuai. Berniaga
pasar malam tidak mungkin boleh menjadikan anda jutawan.

Tetapkan masa yang paling sesuai. Seseorang pernah berkata, “ Semua
matlamat adalah realistik

Menjalankan perniagaan ads4bucks ini, untuk apa? anda tahu jawanpannya

Pesanan daripada pengasas ads4bucks En. Amir " The level of
understanding your business will justify success"

Dapatkan sebanyak mungkin ilmu di dalam perniagaan ads4bucks ini, anda
akan merasakan perubahannya. Saya sedang merasakan perubahan ini
sekarang!

Lakukan apa yang Zulfaisal lakukan pasti suatu hari nanti anda juga
menjadi seperti beliau, menikmati income harian mencecah RM7,000.00 -
ke RM8,000.00

TIdak ada yang mustahil sekiranya ANDA mempunyai keinginan yang
berkobar-kobar...

Ambillah kesempatan ini, sementara masih ada..sementara kita tak
sakit, sementara kita tak di buang kerja, sementara masih ada masa dan
yang paling penting sementara ledakan ads4bucks ini sedang memuncak,
terlalu ramai orang nak tahu "apa itu ads4bucks" anda tidak mampu
memberi penjelasan, anda akan ketiggalan..orang akan menyertai mereka
yang mampu memberikan penjelasan dan penerangan yang jelas tentang apa
itu ads4bucks dan faedah2nya.

Jom.. rakan-rakanku semua, kita tingkatkan pengetahuan kita tentang
ads4bucks. Belajar dan terus belajar....

LinkWithin