Wednesday, July 27, 2011

"Baling Tin"


Hai tu nak baling tin ker nak baling adik tu....Anda semua masih ingat lagi ker?  baling kat maner? org atau tin tu.....lama tak main dah lupa ...

Tuesday, July 26, 2011

permainan budak zaman dulu lagi best dari zaman sekarang



sekadar berkongsi pengalaman.dah jarang jumpa budak2 main baling kasut,caplong,perang perang,aci ligan atau kejar kejar,terjun sungai,tembak ikan,main teghebey atau lastik n macam2 lagi..saya rindu suasana sebegitu.permainan kanak2 dulu2 dapat memberi kesan dlm semangat setiakawan berbanding permainan budak2 zaman sekarang...tuan2 ada pengalaman tu?mesti best bila dikenangkan kembali mengenangkan hilai tawa kita bersama kwn2...

How is it like to celebrate your Raya with Samsung? Find out more #samsung_raya

How is it like to celebrate your Raya with Samsung? Find out more #samsung_raya

The #ProtonSagaFLX uses a stepless gear transition! Yes, really!

The #ProtonSagaFLX uses a stepless gear transition! Yes, really!

Harimau Malaya pasti BOLEH......


1st leg kelayakan Piala Dunia 2014 menyaksi kan Harimau Malaya kecundang kpd Singapura 3-5 di tmpt lawan.
28 Julai nanti akn menjadi penentu samada Harimau Malaya dpt melangkah ke pusingan ke 3 atau tidak.
semoga Harimau Malaya dpt bangkit kembali nanti.


 KATA-KATA SEMANGAT UTK SANG HARIMAU TU dari anda semua.Pasti boleh jika ada kemahuan

Isu panas TERKINI DI FB - ada yg kecoh kat FB nie jawapan tu...

kisahnya bermula macam ni..

di suatu petang..aku pegi umah sedara aku..kebetulan aku jumpe sepupu aku..pompuan..

aku: ina, lame xjumpe ko..ko dh keje ke blaja lg???

ina: aku dh keje dh..

aku: owh..seksi ko skrg ek??

ina: mane ade??biase2 je..ko wat pe??

aku: aku keje la..dulu ko pakai tudung..asal skrg x??

ina: aku dh besar..dlu kecik lg..hehe..

aku: xelok la wei..ko tau hukum die kan???

ina: tau..(muka bengang)..ko sebok pehal???

aku: aku bkn sebok..aku kesian kt ko...

ina: ko xpyh nk ajar aku la..aku tau hukum die..

aku: dlm quran pun ade ayat sal tudung ni..xelok la mcm ni..

ina: alah..aku xpakai tudung je pun..bkn wat bukan2..

aku: ina..kalo mcm tu aku nk belanje ko mkn..nk x?

ina: nk belanje??hehe...aku oka je..rezki x baik tolak..(senyum2)

aku: aku nk belanje ko mkn b*b* nk???

ina: eh ko ni nape???gile ke??kan b*b* tu haram..

aku: mane ko tau haram??

ina: xkan tu pon ko xtau???dlm quran pun ade ckp..semua org tau
la...

aku: eh, bab tu ko tau plak ikot..asal yg tudung tu ko xnk ikot???

ina: mls la lyn ko..(terus belah)

salah ke aku cakap??

Khutbah Rasulullah Menyambut Ramadhan


Selain memerintah shaum, dalam menyambut menjelang bulan Ramadhan, Rasulullah selalu memberikan beberapa nasihat dan pesan-pesan. Inilah ‘azimat’ Nabi tatkala memasuki Ramadhan.

Wahai manusia! Sungguh telah datang pada kalian bulan Allah dengan membawa berkah rahmat dan maghfirah. Bulan yang paling mulia disisi Allah. Hari-harinya adalah hari-hari yang paling utama. Malam-malamnya adalah malam-malam yang paling utama. Jam demi jamnya adalah jam-jam yang paling utama.
Inilah bulan ketika kamu diundang menjadi tamu Allah dan dimuliakan oleh-NYA. Di bulan ini nafas-nafasmu menjadi tasbih, tidurmu ibadah, amal-amalmu diterima dan doa-doamu diijabah. Bermohonlah kepada Allah Rabbmu dengan niat yang tulus dan hati yang suci agar Allah membimbingmu untuk melakukan shiyam dan membaca Kitab-Nya.

Celakalah orang yang tidak mendapat ampunan Allah di bulan yang agung ini. Kenanglah dengan rasa lapar dan hausmu di hari kiamat. Bersedekahlah kepada kaum fuqara dan masakin. Muliakanlah orang tuamu, sayangilah yang muda, sambungkanlah tali persaudaraanmu, jaga lidahmu, tahan pandanganmu dari apa yang tidak halal kamu memandangnya dan pendengaranmu dari apa yang tidak halal kamu mendengarnya. Kasihilah anak-anak yatim, niscaya dikasihi manusia anak-anak yatimmu. Bertaubatlah kepada Allah dari dosa-dosamu. Angkatlah tangan-tanganmu untuk berdoa pada waktu shalatmu karena itulah saat-saat yang paling utama ketika Allah Azza wa Jalla memandang hamba-hamba-Nya dengan penuh kasih; Dia menjawab mereka ketika mereka menyeru-Nya, menyambut mereka ketika mereka memanggil-Nya dan mengabulkan doa mereka ketika mereka berdoa kepada-Nya.

Wahai manusia! Sesungguhnya diri-dirimu tergadai karena amal-amalmu, maka bebaskanlah dengan istighfar. Punggung-punggungmu berat karena beban (dosa) mu, maka ringankanlah dengan memperpanjang sujudmu.
Ketahuilah! Allah ta’ala bersumpah dengan segala kebesaran-Nya bahwa Dia tidak akan mengazab orang-orang yang shalat dan sujud, dan tidak akan mengancam mereka dengan neraka pada hari manusia berdiri di hadapan Rabb al-alamin.

Wahai manusia! Barang siapa di antaramu memberi buka kepada orang-orang mukmin yang berpuasa di bulan ini, maka di sisi Allah nilainya sama dengan membebaskan seorang budak dan dia diberi ampunan atas dosa-dosa yang lalu. (Sahabat-sahabat lain bertanya: “Ya Rasulullah! Tidaklah kami semua mampu berbuat demikian.”

Rasulullah meneruskan: “Jagalah dirimu dari api neraka walaupun hanya dengan sebiji kurma. Jagalah dirimu dari api neraka walaupun hanya dengan seteguk air.”

Wahai manusia! Siapa yang membaguskan akhlaknya di bulan ini ia akan berhasil melewati sirathol mustaqim pada hari ketika kai-kaki tergelincir. Siapa yang meringankan pekerjaan orang-orang yang dimiliki tangan kanannya (pegawai atau pembantu) di bulan ini, Allah akan meringankan pemeriksaan-Nya di hari kiamat. Barangsiapa menahan kejelekannya di bulan ini, Allah akan menahan murka-Nya pada hari ia berjumpa dengan-Nya. Barang siapa memuliakan anak yatim di bulan ini, Allah akan memuliakanya pada hari ia berjumpa dengan-Nya. Barang siapa menyambungkan tali persaudaraan (silaturahmi) di bulan ini, Allah akan menghubungkan dia dengan rahmat-Nya pada hari ia berjumpa dengan-Nya. Barang siapa memutuskan kekeluargaan di bulan ini, Allah akan memutuskan rahmat-Nya pada hari ia berjumpa dengan-Nya. Barangsiapa melakukan shalat sunat di bulan ini, Allah akan menuliskan baginya kebebasan dari api neraka. Barangsiapa melakukan shalat fardu baginya ganjaran seperti melakukan 70 shalat fardu di bulan lain. Barangsiapa memperbanyak shalawat kepadaku di bulan ini, Allah akan memberatkan timbangannya pada hari ketika timbangan meringan. Barangsiapa di bulan ini membaca satu ayat Al-Quran, ganjarannya sama seperti mengkhatam Al-Quran pada bulan-bulan yang lain.

Wahai manusia! Sesungguhnya pintu-pintu surga dibukakan bagimu, maka mintalah kepada Tuhanmu agar tidak pernah menutupkannya bagimu. Pintu-pintu neraka tertutup, maka mohonlah kepada Rabbmu untuk tidak akan pernah dibukakan bagimu. Setan-setan terbelenggu, maka mintalah agar ia tak lagi pernah menguasaimu. Amirul mukminin k.w. berkata: “Aku berdiri dan berkata: “Ya Rasulullah! Apa amal yang paling utama di bulan ini?” Jawab Nabi: “Ya Abal Hasan! Amal yang paling utama di bulan ini adalah menjaga diri dari apa yang diharamkan Allah”.

Wahai manusia! sesungguhnya kamu akan dinaungi oleh bulan yang senantiasa besar lagi penuh keberkahan, yaitu bulan yang di dalamnya ada suatu malam yang lebih baik dari seribu bulan; bulan yang Allah telah menjadikan puasanya suatu fardhu, dan qiyam di malam harinya suatu tathawwu’.”

“Barangsiapa mendekatkan diri kepada Allah dengan suatu pekerjaan kebajikan di dalamnya, samalah dia dengan orang yang menunaikan suatu fardhu di dalam bulan yang lain.”
“Ramadhan itu adalah bulan sabar, sedangkan sabar itu adalah pahalanya surga. Ramadhan itu adalah bulan memberi pertolongan ( syahrul muwasah ) dan bulan Allah memberikan rizqi kepada mukmin di dalamnya.”

“Barangsiapa memberikan makanan berbuka seseorang yang berpuasa, adalah yang demikian itu merupakan pengampunan bagi dosanya dan kemerdekaan dirinya dari neraka. Orang yang memberikan makanan itu memperoleh pahala seperti orang yang berpuasa tanpa sedikitpun berkurang.”
Para sahabat berkata, “Ya Rasulullah, tidaklah semua kami memiliki makanan berbuka puasa untuk orang lain yang berpuasa. Maka bersabdalah Rasulullah saw, “Allah memberikan pahala kepada orang yang memberi sebutir kurma, atau seteguk air, atau sehirup susu.”


“Dialah bulan yang permulaannya rahmat, pertengahannya ampunan dan akhirnya pembebasan dari neraka. Barangsiapa meringankan beban dari budak sahaya (termasuk di sini para pembantu rumah) niscaya Allah mengampuni dosanya dan memerdekakannya dari neraka.”


“Oleh karena itu banyakkanlah yang empat perkara di bulan Ramadhan; dua perkara untuk mendatangkan keridhaan Tuhanmu, dan dua perkara lagi kamu sangat menghajatinya.”


“Dua perkara yang pertama ialah mengakui dengan sesungguhnya bahwa tidak ada Tuhan selain Allah dan mohon ampun kepada-Nya . Dua perkara yang kamu sangat memerlukannya ialah mohon surga dan perlindungan dari neraka.”


“Barangsiapa memberi minum kepada orang yang berbuka puasa, niscaya Allah memberi minum kepadanya dari air kolam-Ku dengan suatu minuman yang dia tidak merasakan haus lagi sesudahnya, sehingga dia masuk ke dalam surga.” (HR. Ibnu Huzaimah).
Sahabat.!! Tidak terasa ya, Ramadhan sebentar lgi akan tiba,,bulan yg mulia dn bulan yg pnuh kbaikan ini akan datng sbagai tamu agung kita, mengetuk pintu stiap kaum muslimin di seluruh dunia, dengn mmbwa sgudang kmulia'an, berkah, rahmat dan ampunan ALLAH.
Mari kita jemput tamu agung ini, dngan rasa bahagia dngan itikad kuat untk beramal.

Monday, July 25, 2011

Emailduit...

Hai,

Maaf jika e-mel ini mengganggu. Saya sekadar ingin berkongsi peluang baru ini.

Hanya melalui E-MEL sahaja boleh dapat DUIT.
Sungguh mudah, sila klik link ini http://www.emailduit.com/?a=12200

Terima kasih.

Ikhlas;

Renault Megane RS- POWER nie......

Kereta power kalau setakat goft gti r leleh nak kejar oooooo.....dulu reanult org x pandang skrg keta dia org nie power .harga murah dari evo, goft, 250 hp jer tapi mantop....setakat ini keta nie terbaik dari ladang....apa komen anda bagaimana.........

Sunday, July 24, 2011

Memperkasakan bumiputera dalam industri burung walit.

Sarang Burung walit adalah merupakan produk dari serabut-serabut ‘transparent’ (brittle) air liur Burung walit (Collocalia sp.). Permintaan produk  ini adalah amat besar di dalam dan luar negeri. Keadaan ini diaktifkan lagi dengan penawaran harga yang menarik dan tinggi, bergantung kepada saiz, warna, kebersihan, struktur dan kualiti sarang tersebut. Industri penternakan walit ini telah dimonopoli oleh masyarakat berketurunan Cina iaitu 95% dan hanya segelintir Bumiputera yang terlibat dalam Industri ini iaitu 5%.
Industri sarang burung walit merupakan satu industri yang amat menguntungkan pada masa ini. Berjuta-juta Ringgit Malaysia telah dilaburkan oleh peniaga-peniaga Cina dalam Industri Rumah Sarang Burung walit  seperti di Batu Pahat Johor, Port Dickson Negeri Sembilan, Barat Laut Selangor Selangor, Sitiawan, Pantai Remis Perak, dan kawasan Utara Semenanjung Malaysia. Mereka telah berjaya memperolehi pulangan RM 200,000.00 – RM 800,000.00 setiap tahun bagi sebuah Rumah Sarang Burung walit . Pelaburan ini juga telah memberi pulangan jutaan ringgit bagi setiap Rumah Sarang Burung Walit
Oleh itu suatu langkah perlu dilakukan untuk mewujudkan ‘Usahawan Bumiputera dalam Industri Rumah Sarang Burung Walit ’ ini. Bumiputera harus merebut peluang dalam industri ini, tambahan pula hanya 40% keperluan dunia dapat dipenuhi manakala selebihnya 60% masih belum dipenuhi. Sejak turun-temurun lagi sarang burung layang-layang menjadi makan berkhasiat tinggi bagi kaum cina untuk meningkatkan tahap kesihatan, mencantikkan kulit serta awet muda. Biasanya Sarang Burung walit di eksport ke China, Taiwan dan Jepun disamping untuk permintaan tempatan.  Tetapi permintaan dunia sekarang ini meningkat lagi dengan penemuan terbaru  saintis Eropah dan Barat yang mana menggunakan Sarang Burung Walit sebagai campuran dalam barangan kosmetik yang berkualiti, harga yang mahal dan produk bertaraf antarabangsa.

Hukum Memakan Sarang Burung Walit (Layang-Layang).

Keputusan: 
Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Ugama Islam Malaysia Kali Ke-79 yang bersidang pada 6 - 8 September 2007 telah membincangkan Hukum Memakan Sarang Burung Layang-Layang. Muzakarah telah memutuskan bahawa hukum memakan sarang burung layang-layang adalah harus.

Keputusan (English): 
The Ruling On Eating Swallow’s Nest

Decision:

The 79th Muzakarah (conference) of the Fatwa Committee National Council of Islamic Religious Affairs Malaysia held on 6th-8th September 2007 has discussed the ruling on eating swallow’s nest. The Committee has decided that eating swallow’s nest is permissible.

Walit oh burung walit


Berikut disenaraikan antara keunikan tentang burung Walit.

  • Aktiviti burung Walit dikesan di seluruh Semenanjung Malaysia,Borneo,Indonesia dan Selatan Thailand 

  • Mampu terbang sejauh 70-80 KM sehari.

  • Kelajuan terbang di udara boleh mencecah sehingga 140 KM/J

  • Daya ingatan yang hebat - kenal sarang yang didiami

  • Tidak hinggap dan turun ke tanah malahan mengawan juga di udara

  • Pasangan burung Walit adalah setia kepada yang satu-Tidak bertukar pasangan.

  • Kebiasaannya,burung walit bertelur 3 kali setahun,biasanya juga menghasilkan 2 biji telur setiap sesi

  • Nisbah kehidupan & kematian adalah 23:1

  • Burung walit jantan dan betina bekerjasama dalam proses pembinaan sarang,pengeraman telur dan memberi makan kepada anak.

  • Biasanya sarang dibina pada waktu malam

  • Musuh burung walit termasuk ular,kelawar,helang,tikus,tebuan biawak dan banyak lagi.

  • Faktor walit lari pada sarang antaranya ialah Menuai sarang yang ada telur atau anak,gangguan bau serta faktor alam seperti jerebu dan angin kuat yang menyebabkan burung walit sukar kembali ke sarang
  • Burung Walit - jenis-jenis sarang

















    Apakah itu Sarang Burung?

    • Sarang Burung yang dinyatakan ini adalah sarang burung walet  yang membuat
    sarangnya dengan menggunakan air liurnya sendiri.

    Perbezaan di antara Sarang Burung berwarna putih, hitam dan juga merah ?

    • Sarang burung yang berwarna putih dihasilkan oleh spesis burung walet yang dipanggil
    “Aerodramus Fuciphaga”. Sarang yang berwarna putih adalah lebih berkualiti.
    • Sarang burung yang berwarna hitam dihasilkan oleh spesis burung walet yang dipanggil ”
    Aerodramus maxima” .Harga bagi sarang yang berwarna hitam adalah lebih murah berbanding
    sarang yang berwarna putih.
    • Sarang yang berwarna merah dihasilkan oleh kedua-dua jenis burung walet. Warna ini terhasil
    apabila berlaku tindak balas kimia di antara air liur burung itu dengan sejenis batu yang terdapat
    di sesetengah gua.

    3 jenis sarang burung:

    • Sarang Burung Berdarah ( Merah )
    • Sarang Burung Sutera Keemasan ( Kuning )
    • Sarang Burung Maharaja Putih ( Putih )

    Perbezaan di antara Sarang Burung liar (gua) dan secara ternak (rumah burung)

    • Sarang Burung Liar - Kurang berkualiti kerana sarangnya mengadungi bulu burung serta kotoran
    semulajadi.
    • Sarang Burung Ternakan - Lebih berkualiti kerana sarangnya lebih licin serta bersih.

    Kandungan Sarang Burung?

    • Mengandungi 60% protein (protein larut air & protein aktif).
    • Tterdiri daripada 18 jenis asid amino penting, vitamin, serat, karbohidrat, kalsium, zat besi, kalium,
    fosforus & magnesium.
    • Bahan yang paling penting ialah faktor perangsang mitogen-MSF dan faktor pertumbuhan
    epidermis-EGF yang dikenali sebagai “Gen Kecantikan”.

    Kandungan Kimia Sarang Burung ( Sumber daripada Dr. Lim Chan Koon (2002), Swiftlets of Borneo )

    • 9% moisture
    • 20% inorganic ash
    • 32.3% protein (Glycoprotein & 17 types amino acids)
    • 38.7% carbohydrate (sialic acid, hexosamines, hexoses, deoxyexose).

    Tuesday, July 19, 2011

    Check out d before & after shots of people who switch over to contact lens! Really gives thm d #FreedomToLookHot

    Check out d before & after shots of people who switch over to contact lens! Really gives thm d #FreedomToLookHot

    Sosej Chorizo | Sosej Babi Halal ada Cop JAKIM



    Sosej Chorizo | Sosej Babi Halal ada Cop JAKIM


    Tidak habis dengan isu kini timbul pula satu lagi isu baru yang mengemparkan negara kita. Ya, Sosej Babi yang HALAL! Pelik benar bunyinya apabila ada sosej yang sudah terang-terangan dibuat dari babi ini boleh jadi halal. Mana JAKIM?

    Sosej yang ditulis Chorizo merujuk kepada babi dan oleh sebab itu boleh dipanggil sebagai sosej babi. Memang satu perkara yang mengejutkan apabila sosej babi ini mempunyai logo halal JAKIM. Macam mana JAKIM buat kerja? Atau mungkinkah logo halal JAKIM ini palsu, atau apa lagi kemungkinannya?

    Sesiapa ada makan Sosej Chorizo @ Sosej Babi ini? Kalau ya, nauzubillah…

    Ulasan Akhbar Sosej Chorizo, Sosej Babi Haram ada Logo HALAL JAKIM!

    KUALA LUMPUR: “Saya pernah menetap di Sepanyol dan setahu saya perkataan ‘chorizo’ merujuk kepada sosej diperbuat daripada babi, jadi saya hairan bungkusan produk itu turut tertera logo halal Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim).”

    Itu kata seorang wanita dikenali sebagai Aira, 30-an dalam aduannya kepada Harian Metro semalam, berhubung penjualan sosej disyakinya diperbuat daripada babi di sebuah pasar raya, di sini.

    Semakan Harian Metro mengenai perkataan ‘chorizo’ di Wikipedia mendapati ia merujuk kepada beberapa jenis sosej berasaskan khinzir dan digunakan meluas di Eropah.

    Aira berkata, selepas mengesan sosej ‘chorizo’ itu dia cuba menyemak bahan kandungannya bagi memastikan ia benar-benar diperbuat daripada daging babi, tetapi maklumat itu tidak tertera pada bungkusannya.

    “Yang pasti, warna sosej itu nampak lebih terang berbanding sosej daging lembu yang kelihatan kemerahan,” katanya.

    Monday, July 18, 2011

    Nak dapat duit dengan blogging ? Trafik tak kencang pon boleh dapat duit jugak. meh pasang HEARTBEAT meh

    Tak dapat Buffered Earnings from Nuffnang? haa meh ler pasang HEARTBEAT pulak. meh nak ajar cara cara nak pasang iklan ni. trafik tak kencang pon boleh pasang jugak. masyukkk jugak HEARTBEAT ni. first of all. korang kena KLIK dekat iklan bawah ni







    Klik atas ni



    Lepas dah klik korang tekan dekat HEARTBEAT.MY yang aku bulat kan tu



    Then, tekan "create account"





    korang isi lah form semua apa yang dia nak tu. jawab dengan jujur. then klik "I agree..." tu dan klik "continue"



    Then tekan "Join HB.."

    Klik "online application"



    Isi lah semua semua ni



    Korang boleh pilih nak dia buat cara pembayaran macam mana. terpulang lah kat korang nak dia bagi cek or masuk terus dalam account korang pon boleh then tekan "I agree" pastu "continue"

    tekan "get a code" untuk dapatkan code



    korang boleh pilih nak letak code yang mana yang sesuai dekat blog korang


    Kalau nak cek earnings, boleh lah tekan dekat "MY HB Affiliate" ni





    ok selamat mencuba. orang nak bagi duit pon korang taknak? terpulang lah ye. Tapi yang aku boleh cakap. earnings dia cepat je naik. padahal aku baru je pasang. dah nampak perubahan. kalau korang tak percaya, cuba try pasang. tengok seminggu, mesti dah berkepuk earnings korang.


    oh ye, jangan takut kalau Nuffnang korang hilang gliterrati ke hape. Nuffnang korang still glitterati sebab HEARTBEAT ni bukannya saingan nuffnang macam Adverlets, Innity or etc






    nak pasang, klik banner atas ni and good luck! =)

    Kalau suka boleh lah LIKE =)

    You make it, #AstroMyMusic will air it! Submit ur own made true blue Malaysian music video ad submit it here

    You make it, #AstroMyMusic will air it! Submit ur own made true blue Malaysian music video ad submit it here

    You deserve better! That's why #protonpersona is here to take you to the journey of success. Try driving one today!

    You deserve better! That's why #protonpersona is here to take you to the journey of success. Try driving one today!

    Email duit...

    Selamat Datang,

    EmailDuit ini merupakan satu program berbentuk affiliate di mana sesiapa sahaja boleh mendapat pendapatan hanya dengan menghantar e-mel sahaja (semudah itu!)

    Ini adalah program Affiliate Email dapat duit PERTAMA DI MALAYSIA.

    Apa yang anda perlu lakukan, klik pada PAKEJ untuk melihat senarai komisyen & produk yang anda akan terima sebagai ahli percuma atau ahli BIZ (naik taraf). Untuk naik taraf keahlian sila klik pada NAIK TARAF . Pelbagai kelebihan menjadi ahli affiliate BIZ di samping anda akan menerima 3 ebook hebat tersebut secara percuma.

    Sila gunakan LINK anda untuk tujuan promosi secara online. Sila hantar link tersebut kepada sebanyak mungkin e-mel untuk menjana pendapatan melalui e-mel. Selamat Berjaya!

    Hanya melalui E-MEL sahaja boleh dapat DUIT.

    http://www.emailduit.com/?a=12200

    Emailduit...

    Ini adalah program Affiliate Email dapat duit PERTAMA DI MALAYSIA. Apa yang anda perlu lakukan, klik pada PAKEJ untuk melihat senarai

    18 Free Chat/Shout Box For Your Website


    Blogging is definitely not a single-way interaction property in Web 2.0. In fact, massive interactions between author and visitors are the funs of a blog. Visitors are allowed to leave a comment, contact author, vote for a post, or even chat in provided shoutbox.

    Chat box/shoutbox is a trend for visitors to exchange an opinion with other visitors in public. It is a new interaction possibility for visitors to a website. With a Chat box/shoutbox, site visitors develop a durable personal relationship with your homepage.

    In SEO term, it reduces your bounce rates, creates more chances for visitors to browse through other contents, more regular visitors and of course, more impressions.

    Here’s 18 free and customizable chat box that able to optimize communication platform for you website. Detail next!

    1. Blom
    2. blom

      Blom is the ajax instant messenger for our blog to keep the contact with your visitors.

    3. GagaLive
    4. gagalive

      Gagalive adds a chat room anywhere HTML is allowed, such as your homepage, blog, forum, etc. It has a flexible API using secure chat room allows chat room nickname linkage to your membership system(drupal, phpBB, vBulletin, etc).

    5. CBox
    6. cbox

      Cbox is a unique commenting and chat widget that combines the best features of regular chat and tagging systems into one ideal solution. And the best part – Cbox Basic is completely free.

    7. ShoutMix
    8. shoutmix

      Shoutbox a.k.a tagboard/chatbox, is an easy to use messaging system that allows you to interact with others instantly.

    9. Shout-Box
    10. shout-box

      Shout-Box.com offers a FREE, remotely hosted, AJAX powered ShoutBox for your Web Site / Blog / Forum etc. Easily place a Shout Box on your site so your visitors can leave messages for others to see.

    11. YellBox
    12. yellbox

      Yellbox provides an instant feedback from visitors your would not hear otherwise and allows your visitors to communicate or help each other.

    13. FreeShoutBox
    14. freeshoutbox

      A freeshoutbox is a box where your visitors can leave their messages directly on your site. It is similar to a chat, but the messages are also stored like in a guestbook.

    15. MyShoutBox
    16. myShoutBox

      With MyShoutbox, you develop a personal relationship with your visitors and thereby give them incentive time and again to visit your site. The hits to your website increase constantly!

    17. ShoutBoxPro
    18. shoutboxpro

      All you have to do is sign up for a free shoutbox, then put one line of code on your website. All your visitor has to do is type in their name and message and hit the shout button. They never even leave your web page.

    19. YShout
    20. yshout

      YShout is a lightweight yet full-featured package that allows you to easily add an interactive shoutbox to your website.A shoutbox is a great tool to communicate with your visitors and YShout allows you to chat with them in real-time.

    21. PHP Shoutbox
    22. php_shoutbox

      This is a PHP chat-box with integrated spam protection. It supports smilies / multiple languages and can be used with or without a MySQL database.

    23. wTag
    24. wtag

      A free PHP + Ajax shoutbox (chatbox, tagboard or mini chat).

    25. V3Chat
    26. v3Chat

      A V3 Chat is a chat-like feature that allow people to quickly leave messages on your website, without requiring any user registration. They are a great way to increase your online community and offer your visitors/members the ability to instantly communicate on your website.

    27. Free-ShoutBox
    28. free-shoutbox

      A free-shoutbox is a mixture between guestbook, forum and chat. The visitors of your homepage can send you news, make comments and also exchange news with each other.

    29. Naruto Shoutbox
    30. naruto_shoutbox

    31. Flash ShoutBox
    32. FlashBoon

      Flash Shoutbox is a flash aplication that make your visitor easily interact with you. Place it in your main page or all page, and let your visitor leave their short message.

    33. Spin Chat
    34. spin_chat

      You have an own chat on your homepage, where people can talk or play games!

    35. NAT1ON
    36. nat1on

      Join NAT1ON and get a FREE soapbox for your site where visitors can leave INSTANT feedback and even participate in a real time conversations with other visitors.

    Try out #HotlinkIChannels Top Up Adventure game & stand a chance to win an iPad 2 or an iPod Nano!

    Try out #HotlinkIChannels Top Up Adventure game & stand a chance to win an iPad 2 or an iPod Nano!

    Tips to Get The Most “Nangs” in Innit Nuffnang Read more

    Graph - Active Internet Users per week

    Timing of when a post is added is the second key. After a post is added, a limited time is given for a new post to stay in the first page until another 13 new post is added. The exposure period in first page determines how many possible votes could be collected because normally people do not surf Innit Nuffnang till third page. That’s why a new added post must get as many votes as possible when it stays in the first page.

    I have roughly analyse few golden hours to add a new post:

    1. 1.Weekdays(7 a.m to 9 a.m) – Undoubtedly weekdays have more active Internet users than weekend. These active Internet users are normally office workers. Therefore, add a new post before a day begins can ensure there will be less competitors and more readers in Innit Nuffnang.
    2. Weekdays(12.30 p.m to 2 p.m) – Lunch hour is another golden duration to add a new post as people is relaxing at that moment. Moreover, it’s the highest traffics period of a day because many people are surfing Internet when resting.
    3. Saturday morning – Add a new post on Saturday morning can target those Internet users who have no program for their weekend. If a post added is entertaining, I believe it will get a lot of “Nang” for whoever is bored at home.


    Gmail Keyboard Shortcuts

    Key Definition Action
    c
    Compose

    Allows you to compose a new message. + c allows you to compose a message in a new window.

    then
    Send message
    After composing your message, use tdis combination to send it automatically. (Supported in Internet Explorer and Firefox, on Windows.)
    k
    Move to newer conversation
    Opens or moves your cursor to a more recent conversation. You can hit to expand a conversation.
    j
    Move to older conversation
    Opens or moves your cursor to the next oldest conversation. You can hit to expand a conversation.
    n
    Next message
    Moves your cursor to the next message. You can hit to expand or collapse a message. (Only applicable in ‘Conversation View.’)
    p
    Previous message
    Moves your cursor to the previous message. You can hit to expand or collapse a message. (Only applicable in ‘Conversation View.’)
    o or
    Open
    Opens your conversation. Also expands or collapses a message if you are in ‘Conversation View.’
    u
    Return to conversation list
    Refreshes your page and returns you to the inbox, or list of conversations.
    y
    Archive*
    Remove from current view
    Automatically removes the message or conversation from your current view.
    • From ‘Inbox,’ ‘y’ means Archive
    • From ‘Starred,’ ‘y’ means Unstar
    • From any label, ‘y’ means Remove the label

    * ‘y’ has no effect if you’re in ‘Spam,’ ‘Sent,’ or ‘All Mail.’

    x
    Select conversation
    Automatically checks and selects a conversation so tdat you can archive, apply a label, or choose an action from the drop-down menu to apply to tdat conversation.
    s
    Star a message or conversation
    Adds or removes a star to a message or conversation. Stars allow you to give a message or conversation a special status.
    !
    Report spam
    Marks a message as spam and removes it from your conversation list.
    r
    Reply
    Reply to the message sender. + r allows you to reply to a message in a new window. (Only applicable in ‘Conversation View.’)
    a
    Reply all
    Reply to all message recipients. +a allows you to reply to all message recipients in a new window. (Only applicable in ‘Conversation View.’)
    f
    Forward
    Forward a message. + f allows you to forward a message in a new window. (Only applicable in ‘Conversation View.’)
    Escape from input field
    Removes the cursor from your current input field.
    y then o
    Archive and next
    class=”desc”Archive your conversation and move to the next one.
    g then a
    Go to ‘All Mail’
    Takes you to ‘All Mail,’ the storage site for all mail you’ve ever sent or received (and have not deleted).
    g then s
    Go to ‘Starred’
    Takes you to all conversations you have starred.
    g then c
    Go to ‘Contacts’
    Takes you to your Contacts list.
    g then d
    Go to ‘Drafts’
    Takes you to all drafts you have saved.
    g then i
    Go to ‘Inbox’
    Returns you to the inbox.
    /
    Search
    Puts your cursor in the search box.

    http://www.emailduit.com/?a=12200

    KUIH CUCUR @ MEXICAN HAT @ KUIH CUCUR TOPI



    Due to no cooking yesterday, today share special recipe. Amboi special resepi. Actually just my homemade kuih je .. it’s called kuih cucur or Mexican hat or kuih penaram. This is my favorite kuih ever, my dad always bought it during my childhood memories .. amat la suka kuih ni. Ingat dulu kalau saya pergi pasar pagi ke mesti belikan, tetapi ada juga kuih yang dibeli tu agak keras. Nape ya? Before, I have been looking for this recipe for a long time, but alhamdulillah I found this recipe . Thanks a lot to the owner of this recipe .. till now I made this kuih 3 times.. hehe and thanks god for the first trial I made this kuih, menjadi la kuihnya…. I was so happy that time … mesti la suka kalau apa yang kita masak menjadi kan. Siapa la yang tak suka... walaupun bahan2 nya senang je tak banyak. Tapi rupa2nya, kita kena tahu tip2 terlebih dahulu bila nak buat kuih ni ya ,,,, REMEMBER THAT.



    For the tips, it’s so easy. Make sure, kesemua campuran tepung tu must be stirred well. Kacau elok2, kalau ada hand whisk lagi bagus kita kacau2 macam nak buat cekodok until no lumps, biar semua ketulan2 tepung tu tak ada dan biar kita kacau adunan tu sampai la dia likat dan nampak buih2nya tu … and then the bubbles tu masa kita tengah kacau tu dia dah mula nak keluar .. kacau,,, kacau,,,, kacau ,, lagi lama ya hehe.. so, now I knew the function of hand whisk. I love my hand whisk… kalau dulu sebelum ni kacau dengan sudu je .. dia lambat sikit …lagipun adunan tu makin lama makin berat bila dikacau dengan sudu. And the second tip, make sure the batter must be rested overnight. Ok punya mula buat adunan ni masa pukul 7 mlm dan goreng pada keesokannnya. Kan dah cakap kalau mana2 kuih kalau nak lagi gebu lagi lembut ,, perap lagi lama,,, lagi lama lagi sedap kuih tu.. believe it or not .. believe it ya .. hehe. Nanti tengok gambar ,, memang lembut berongga2 pulak tu …. Ok let’s we share this recipe


    KUIH CUCUR @ MEXICAN HAT @ CUCUR TOPI
    Prepared by : izani
    http://www.emailduit.com/?a=12200
    Bahan-bahan ( 10 biji )

    * 2 cawan tepung gandum
    * 1 cawan tepung beras
    * 1/2 cawan gula pasir ( wani hanya guna gula pasir satu cawan je x guna gula merah ,, itu pun dah sedang elok manisnya )
    * 1 cawan gula merah
    * sedikit garam
    * air (lbh krg 2 cawan)

    Cara-cara

    1. campurkan gula pasir dan gula merah bersama >< 2 cawan air.masak hingga mendidih.biarkan sejuk/suam.
    2. tuangkan air gula tadi kedalam adunan tepung gandum dan tepung beras.tambahkan garam.Gaul ikut likat dan ditimbuk-timbuk hingga berbuih.
    3. peram adunan td semalaman.
    4. ambil sesenduk adunan dan digoreng dgn minyak yg secukupnya.





    NOTA : kalau nak menghasilkan bibirnya yang seksi tu hehe, goreng dia agak lama sikit bila dah nampak golden kat tepinya tu, terus balikkan ya ...

    HAPPY TRYING AND HAPPY COOKING

    Sunday, July 17, 2011

    Hanya melalui E-MEL sahaja boleh dapat DUIT.

    Hai,

    Maaf jika e-mel ini mengganggu. Saya sekadar ingin berkongsi peluang baru ini.

    Hanya melalui E-MEL sahaja boleh dapat DUIT.
    Sungguh mudah, sila klik link ini http://www.emailduit.com/?a=12200

    Terima kasih kerana menambahkan lagi duit saya.

    Ikhlas;

    Tuesday, July 12, 2011

    BioDisc - Cara yg berkesan....utk madu



    Madu Tualang yang telah dienergize oleh BioDisc.

    Cukup mudah dan begitu senang sekali utk energize madu tersebut hanya letak madu tu diatas kepingan BioDisc,kemudian dibiarkan selama 30 minit botol madu itu beada diatas biodisc tersebut.Ternyata cukup berkesan kepada penghidap batuk yg berpanjangan syukur kepada Allah ayah kepada kawan saya telah sembuh sepenuhnya.kita berikhtiar hanya Allah yg tentukan segala-galanya.

    Caranya seperti gambar diatas.jumpa lagi.

    Teknik penggunaan BioDisc untuk pemulihan penyakit

    Teknik pemulihan / pengawalan untuk penyakit barah, darah tinggi, kencing manis, lelah, resdung, elergic, tekanan jiwa, gastrik, dan lain-lain lagi.

    Teknik ASAS kepada semua penyakit adalah seperti berikut :-


    1. Minum air yang telah dienergize oleh BioDisc

    Sebaik-baiknya alirkan air ke atas BioDisc dengan kelajuan rendah (perlahan/halus). Memang proses agak lama, tetapi memerlukan kesabaran dalam menghasilkan sesuatu yang baik. Minum sebanyak mungkin air tersebut dalam satu hari. Sekiranya and meminum selain air putih (air mineral/air masak), pastikan teh/kopi/milo/nescafe/air berkarbonat telah dineutralkan dgn meletakkan BioDisc dibawah cawan, dan kacau ikut pusingan lawan arah jam.


    2. Mandi menggunakan air yang telah dineutralkan / energize oleh BioDisc.

    Sediakan satu baldi atau lebih air BioDisc. Alirkan air paip dalam aliran yang perlahan ke atas BioDisc, kamudian kocak/kacau air dalam baldi tersebut dengan menggunakan BioDisc dalam pusingan lawan arah jam. Jadikan air tersebut untuk bilasan terakhir. Sebaik-baiknya hanya mandi menggunakan air tersebut (bukan setakat bilasan terakhir sahaja). Amalkan untuk setiap mandian harian.


    3. Letak BioDisc di tempat yang sakit.

    Seelok-eloknya, sepanjang masa siang atau malam, jaga atau tidur .............. sentiasalah bersama BioDisc untuk kesihatan sepanjang masa...


    • Teknik TAMBAHAN


    1. Gunakan Aliran Cahaya LED (cahaya putih).

    Putaran mengikut lawan arah jam. Pastikan bahagian yang cembung menghadap ke tempat sakit. Gelombang yang dilalirkan menerusi BioDisc akan mempengaruhi sel-sel tubuh.

    a) Mata - Alirkan cahaya dibelakang kepala kerana saraf-saraf mata terletak dibelakang kepala.

    b) Lumpu sebelah kanan (Strok) - Alirkan cahaya bahagian otak sebelah kiri.

    c) Lumpuh sebelah kiri - Alirkan cahaya bahagian otak sebelah kanan.

    d) Alirkan di tapak kaki kerana ianya pusat saraf.

    e) Alirkan cahaya ke tempat sakit (kecuali mata)


    2. Energize sebarang minyak angin / minyak urut / ubat-ubatan (beasaskan cecair) menggunakan BioDisc.

    Pusing botol ubat mengikut arah lawan jam di atas BioDisc - setiap 100ml dalam 2-3 minit. Atau alirkan cahaya ke ubat-ubatan tersebut selama 15 minit. Amalkan penggunaan ubatan tersebut.


    TEMPOH JANGKAMASA UNTUK SESORANG INDIVIDU ITU SEMBUH ADALAH BERBEZA!! SEKADAR BERUSAHA ALLAH SWT MENYEMBUHKANNYA..

    LinkWithin