Saturday, September 17, 2011

Pemuda yg bongek....


2org pemuda yang sedang duduk di sebuah bangku panjang telah di kerumuni oleh wartawan yang cuba mendekati, tetapi di kawal oleh polis,sambil tertawa bangga,salah seorang dari mereka pun berkata.

pemuda1:sungguh tak ku sangka,akhirnya kita menjadi,buruan akhbar dan media sebagai tajuk utama.

pemuda 2: hahaha....semenjak kita jadi popular ni,dah tentu ramai yang cemburu dan kita perlu menjaga imej kita.

pemuda1:betul tu,ko perasan tak pakcik misai kat sebelah ko tu,dari tadi daring kita semacam je,cemburula tu...

pak cik misai:sambil mengelengkan kepala,hoi........korang ni,x serik2 ke,dengan tangan bergari.bawak-2lah bertaubuat.dah cepat masuk,sambil mengheret mereka berdua ke pintu mahkamah dan memasukkan ke dalam kandang,atas tuduhan rogol dan bunuh tak sengaja.

Friday, September 16, 2011

Cucur Udang vs Cucur Badak


Ali bengang giler bile dia dapati
cucur udang yg dibeli x de sekor
udang pun kat dlm nye .. lalu dia pun
pi balik ke gerai makcik jual
kuih tu..


Dgn panas hati dia tanye kat makcik yg
jual tu..."makcik apsal cucur
udang ni sekor udang pun x de?!"

Makcik yg jual tu pn dgn selambernye
menjawab "abih tu yg ko beli
cucur badak ada x badak kat dlmnya?!
Camne plak dgn cucur kodok,
ade x kodok yg melompat kat ko?!

Ali rase mcm nk bunuh diri dgn jawapan
yg diberi makcik tadi....

Cara2 nak cover malu ...

Cara2 nak cover malu ...

1.Kalau tersepak batu:
Jangan terus bangun, sebaliknya kamu baring dan terus berguling-guling hingga jauh dari perhatian ramai. Bila sudah tiada yang nampak, barulah bangun.

2.Kalau terjatuh basikal:
Cepat-cepat naik basikal kamu semula dan buat-buat jatuh sehingga berkali-kali supaya orang ingat kamu sengaja buat lawak.

3.Kalau terjatuh tangga:
Terus bersilat seolah-olah kamu dirasuk atau sedang berlawan dengan makhluk halus.

4.Kalau terjatuh dalam longkang:
Pungutlah sampah yang ada sambil marah-marah dengan suara yang kuat, pasti orang menyangka kamu seorang yang amat prihatin terhadap kebersihan.

5.Kalau jatuh ketika naik bas:
Jeritlah kuat-kuat "Oi! Apa ni tolak-tolak orang?" walaupun sebenarnya tiada orang di belakang kamu.

6.Kalau terjatuh di depan perhentian bas:
Terus buat-buat pengsan sehingga ada orang yang membantu kamu. Kalau tak ada yang membantu baring terus sampai malam sehingga tiada seorang pun yang tinggal di perhentian bas itu. Inilah masa yang paling tepat untuk kamu bangun semula.

7.Kalau tergelincir di lantai licin:
Tariklah kawan-kawan atau sesiapa yang ada di sebelah kamu untuk jatuh bersama-sama supaya tak lah kamu seorang sahaja yang dapat malu. Ye tak?!!

abang polis hantar saman ekor

Apa nak jadi.....kalau nie pun dah buat apa lagi .....dgn yg ...tutut..tutu..tu...cth duit kopi tu.....ingat apa nak jadi dgn anak generasi baru nanti......apa kata anda semua...

Wednesday, September 14, 2011

Ini pun mau jual ka..........






Price : RM 6 900 Make: Mercedes Benz Model: Others
Reg. year: 1980 or older Mileage: 180 000 - 189 999 Transmission: Manual
Engine Capacity: 1800 cc

Perbualan ayam dan lembu


Ayam: Kesian Aku, Habis Telur Aku Manusia Makan, Tak Dapat Nak Sambung Zuriat.

Lembu: Aku Lagi Kesian, Manusia Minum Susu Aku, Tapi Tak Pernah Panggil Aku Mak. Anak Derhaka!! grrrrr~

Terlanjur sudah


Pada suatu hari Si Amin disuruh oleh emaknya mengambil mangga di kebun.
Sedang Amin memanjat pokok mangga, tiba-tiba dia terlihat ke bawah ada sepasang remaja sedang ‘bercekerama’.

Maka berdirilah bulu roma Si Amin.
Dia pun bertahan di atas pohon sambil menahan lututnya yang semakin mulai gemetar.

Tak lama kemudian didengarnya suara isak tangisan remaja perempuan itu, sambil tersendat-sendat dia bicara.

“Abang macamana kalau saya hamil nanti?

Abang kena bertanggung jawab.”

“Sudahlah, dik, kita serahkan semua ini pada Yang Di Atas,
” jawab si lelaki..

Si Amin terperanjat lalu dia berteriak,

“Wah! wah! kamu berdua yang sedap-sedap di bawah, senang-senang nak serahkan semuanya pada aku!

Aku kan cuma tengok saja, usik pun tidak!!

Budak Vs Lembu Batu


Ada satu Pertandingan dgn hadiah dpt kawen dgn Anak penghulu

Lembu ni tersgt lah besarnya dan mmg pemalas.. (tu yg dpt title Lembu Batu)
susah nak tgk dia bergerak, makan pun kene letak dekat mulut..

Syarat pertandingan, perlu buat lembu ni duduk...

Kerna Hadiah dia menarik, maka ramai lah jejaka perkasa cuba buat lembu tu duduk.. bukan setakat duduk, x bergerak seinci pun..

maka mai lah sorg budak ni... uhuhhu .. maka abis lah satu kg gelak kat budak ni...

Cukup berhati2 budak ni duduk di sisi lembu tersebut.. sambil tersenyum, dia ambik seketul batu dan pukul TELOR lembu tu... 0.5 saat , terus terduduk lembu tu... (cuba bayangkan).. logik jugak..

Namun, budak tu x dpt kawen kerna kecit lg...

(Selepas beberapa tahun), kerna Anak penghulu belum ada calon..
maka sekali lg penghulu ni ada kan pertandingan...

Tapi kali ni, cuma perlu buat Lembu ni gerak kn kepala je.. Tapi x boleh pakai sebarang senjata.

Dan dgn riak nya, dia benarkan budak tadi join sekali... (Budak kecit, mesti susah nya nak gerakkan Lembu besar tu)

Semua jejaka cuba sedaya upaya.. sama jugak result dia..

Akhir sekali budak ni cuba... Dengan tenang budak ni pergi tepi teliga lembu ni n berbisik (kau nak x klau aku pukul telor kau dgn batu mcm 2 thn lepas)...
X smpai 5saat (lembu tu terus Geleng kepala dia)..
(monolog- Aku x mahu, aku x mahu).. SAKIT Oiii..


UUHUHUH .... Sori klau susah nak paham...
Reply With Quote

Lembu Dan Lelaki


LEMBU OH LEMBU..KALAULAH KAU PANDAI BERCAKAP"
Seorang lelaki sedang berjalan dengan lembunya
..................................................

LEMBU. Aku makan rumput. tuan makan apa?
LELAKI. Aku makan nasi. kita tak sama.

LEMBU: tuan tidur di mana?
LELAKI. Aku tidur atas tilam. engkau tidur dalam kandang. mana nak sama.

tiba-tiba kedengaran laungan azan....

LEMBU: itu suara apa?
LELAKI: Seruan azan mengajak bersembahyang.

LEMBU: tuan tak sembahyang?
LELAKI: tidak.

LEMBU: samalah kita.
LELAKI: ????????????

LinkWithin