JOM TEKAN

expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Friday, March 21, 2014

MH370: Malaysia lakukan yang terbaik beri maklumat kepada keluarga penumpang dan kru

CYBERJAYA: Malaysia melakukan segala yang mungkin untuk memberi maklumat terkini mengenai operasi mencari dan menyelamat pesawat Malaysia Airlines MH370, kepada keluarga 239 penumpang dan kru.

Utusan khas Perdana Menteri ke China, Tan Sri Ong Ka Ting berkata Malaysia sentiasa telus dalam membekal dan menyebarkan maklumat kepada mereka.


Pesawat Malaysia Airlines itu yang membawa 227 penumpang dan 12 kru hilang semasa dalam penerbangan dari Kuala Lumpur ke Beijing kira-kira sejam setelah berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur pada jam 12.41 pagi 8 Mac.

Ong berkata Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan Pemangku Menteri Pengangkutan Datuk Seri Hishammuddin Hussein sentiasa memberi keutamaan teratas terhadap keluarga kru dan penumpang.

Taklimat itu turut disertai Ketua Setiausaha Kementerian Pengangkutan Datuk Seri Long See Wool, Pengerusi MAS Tan Sri Md Nor Yusof, pegawai-pegawai kanan Jabatan Penerbangan Awam, wakil-wakil Angkatan Tentera dan pegawai-pegawai Wisma Putra. - BERNAMA

No comments:

Post a Comment

LinkWithin