Wednesday, February 23, 2011

Hai..macam2 nasi nie... maner satu cedap nie?



Ada sapa tak tahu nie dio Nasi Ganja Ipoh oooooo.... aku belum raso lagi nie..tapi tengok mesti cedap nie...teman aku cakap nak beli nasi beratur panjang oooooooooooooooo dari Ipoh sampai tanjung malim oooooooo ingat nak perkenal nie..ada sapa dah perkenal nasi nie ooooooo?



yang nie pulak kalau nak buat nasi kena tunggu ada hujan dan panas sekali sebab tu org panggil Nasi Hujan Panas.... nie cedap jugak yg nie aku dah rasa cedap....... ooooooo..Bagaimana dgn ANDA ?



Nasi apa pulak nie warna biru ....nie nak kena buat pada hari RABU kot sebab nama Nasi Kerabu hot ore kelata suka benar nie..... aku dah makan ...Demo doh MAKE doh kor....hehheeh ?



Hot nie Nasi sohor ore ganu nie..... sapa dok kenal Nasi Dagang menang sedap ooooooo jupa org jual beli selalu.....ada jugak org x suka nasi nie sebab mcm pulut sekit.?cedap...



Nasi Beriani Gam Batu Pahat oooooooooooooo sapa mkn pasti x boleh buka mulut sebab dah kena Gam ooooooo tapi cedap terbaik... x gitu org JOHOR..saya dah makan jugak nie....baik...

\

Nasi Arab tengok mcm x sedap tapi bila makan cedap jugak ooooooooooooo terangkat harga boleh tahan jugak nie tengok jer mcm nie....tapi cedap Restoren Saba...nie dah makan jugak...ok tak boleh selalu nanti poket pulak kosong nie...anda ok kot...?



Nasi Kandar Line Clear penang aku belum raso lagi nie..tapi tengok mesti cedap nie...teman aku cakap nak beli nasi beratur panjang oooooooooooooooo. ingat nak perkenal nie..ada sapa dah perkenal nasi nie ooooooo?



Nasi yang nie aku ada sejarah sebab , pertama kali pergi kenduri kesyukuran keluarga Jawa, dio org hidang Nasi Ambeng nie kita org cuma 4 org jer saya tengok kiri dan kanan parah kita hari nie nak suruh makan atau nak bagi mati nie..sebab ayam sekor nasi banyak oooooo..dalam hati alamak nie boleh mati nie... yg sebenar dio org ada cara tersendiri....?pengalam pertama jupa nasi nie....terus ada sejarah ... nasi yg lain x ada cabaran langsung....nasi aku ingat sapa bila2 oooooooooo? ANDA BAGAIMANA PULAK TU.....HEHHEHEEH pasti ada sejarah jugak nie....

7 comments:

  1. nasik hujan panas, nasik kerabu, nasik beriani nge nasik dagang jah hok besok make.. nasik beriani lah sedakk ~

    pah make nasik ambeng tuh, abih x ? hahaha.

    ReplyDelete
  2. x habis tuan nasib baik tak mati pasal makan...hei..dio org makan sekit lepas bawa balik tu cara yg sebenarnya..apa kita org ingat kena makan sampai habis..boleh ke batu 2 ooooooooo...

    ReplyDelete
  3. yang paling menarik adalah nasi ganja tu.. betul ke wujud tu.. memang unik la nama dia.. dia taruk ganja ke?

    Jemput ke:ALL IN ONE

    ReplyDelete
  4. adoi.. tgh hari buat mcm ni... seksa oiiiii....

    ReplyDelete
  5. aduh sedapnya nasi-nasi tu..` nasi air' x der ker ?

    ReplyDelete
  6. jap lagi saya cari nasi air tu,ada yg panggil bubur dan mcm lagi...jap ya..

    ReplyDelete

LinkWithin