Saturday, October 22, 2011

Kenapa kena test dulu belum kahwin?

Sejak akhir-akhir ni banyak berita kes-kes buang bayi, tangkap basah dan kekasih terlanjur tanpa paksa rela. Perkara awek-awek Melayu senang diajak ke bilik tidur dah menjadi perkara biasa terutamanya kat bandar-bandar besar macam KL. Jadi persoalannya kenapa awek-awek Melayu sekarang mudah sangat tergoda dan ternoda ni?

Nak kata ilmu agama kurang, tapi kebanyakkan semua tahu zina itu hukumnya HARAM. Nak kata ibu bapa tak jaga anak baik-baik, tak lah juga sebab ibu bapa mana yang rela nak-anak gadis mereka berzina. Nak kata berita awek-awek yang ditipu kekasih setelah mengandung... banyak gak kat newspaper, blog paling tak pun kat tabloid.

Bukan nak salahkan perempuan saja sebab kalau lelaki tak ada, tak jadi le perkara ni cuma kat mana dah letak maruah dan harga diri seorang perempuan?. Takkan kena "ayat" sikit dah cair meleleh?. Bukan ke biasanya perempuan mempertahankan diri mereka dari perkara ni tapi sekarang dah jadi lain. Senang sangat diusung. Ye lah, kalau lelaki ayat pun, kalau perempuan tak nak.. tak menjadi kan?.. kalau tak jadi kes rogol pulak. So mana silapnya. Apa kata awek2 atau kata2 geng2 semua.

Kenapa mesti kena "main" sebelum kahwin?!

Apa kata survey?

No comments:

Post a Comment

LinkWithin