Wednesday, September 14, 2011

Budak Vs Lembu Batu


Ada satu Pertandingan dgn hadiah dpt kawen dgn Anak penghulu

Lembu ni tersgt lah besarnya dan mmg pemalas.. (tu yg dpt title Lembu Batu)
susah nak tgk dia bergerak, makan pun kene letak dekat mulut..

Syarat pertandingan, perlu buat lembu ni duduk...

Kerna Hadiah dia menarik, maka ramai lah jejaka perkasa cuba buat lembu tu duduk.. bukan setakat duduk, x bergerak seinci pun..

maka mai lah sorg budak ni... uhuhhu .. maka abis lah satu kg gelak kat budak ni...

Cukup berhati2 budak ni duduk di sisi lembu tersebut.. sambil tersenyum, dia ambik seketul batu dan pukul TELOR lembu tu... 0.5 saat , terus terduduk lembu tu... (cuba bayangkan).. logik jugak..

Namun, budak tu x dpt kawen kerna kecit lg...

(Selepas beberapa tahun), kerna Anak penghulu belum ada calon..
maka sekali lg penghulu ni ada kan pertandingan...

Tapi kali ni, cuma perlu buat Lembu ni gerak kn kepala je.. Tapi x boleh pakai sebarang senjata.

Dan dgn riak nya, dia benarkan budak tadi join sekali... (Budak kecit, mesti susah nya nak gerakkan Lembu besar tu)

Semua jejaka cuba sedaya upaya.. sama jugak result dia..

Akhir sekali budak ni cuba... Dengan tenang budak ni pergi tepi teliga lembu ni n berbisik (kau nak x klau aku pukul telor kau dgn batu mcm 2 thn lepas)...
X smpai 5saat (lembu tu terus Geleng kepala dia)..
(monolog- Aku x mahu, aku x mahu).. SAKIT Oiii..


UUHUHUH .... Sori klau susah nak paham...
Reply With Quote

No comments:

Post a Comment

LinkWithin